Blog > Marko Ukota -

Tehnika Slidinga: Kako počez??

Tehnika Slidinga: Kako počez??

Kako počez? To vprašanje velikokrat slišim. To je najbolj osnovna in najbolj značilna tehnika te panoge, to je matura supermota. Ker sem že slišal ogromno brihtnih idej sem se odločil, da bom zavarovalnicam prišparal nekaj evrov in napisal kako se to dejansko počne.

  • Tehnika Slidinga: Kako počez??
  • Tehnika Slidinga: Kako počez??
  • Tehnika Slidinga: Kako počez??
  • Tehnika Slidinga: Kako počez??
  • Tehnika Slidinga: Kako počez??
  • Tehnika Slidinga: Kako počez??
  • Tehnika Slidinga: Kako počez??
« nazaj naprej »

7 fotografij

Najbolj pogost nasvet, ki ga slišim je "zablokiraj zadnjo". Če želite postati kot Rihanna po zmenku z Brownom je to super zadeva, če pa vijola barva ne paše vašim kolkom se tega raje izogibajte. Na krosu to še nekako deluje, na asvaltu pa je to najslabša stvar, ki jo lahko naredite.

Če ste kdaj poblizu pogledali kak supermoto video ste opazili, da se zadnje kolo vedno vrti ob slidingu. To je tako, ker uporabljajo zaviranje motorja (poleg zavor) za spravit zadnji konec postrani. To je zaradi sile lepenja gum in par formul, v katere se raje ne bom spuščal, da ne bom napisal kako neumnost (če je že nisem). Po domače; če se kolo ne vrti motorist poleti, ker ima blokirano kolo dosti manjši oprijem kot neblokirano, pa tudi neprimerno težje ga je obvladovati.

Zdaj, ko je to razčiščeno lahko gremo na dejansko tehniko. Med slidingom je treba uskladiti 3 elemente motocikla. To so sklopka, zadnja in prednja (ja, prednja! ) zavora, pa začnimo najprej s prvim:

Ob vstopu v ovinek začnemo zavirati, stisnemo sklopko in znižamo prestave (kolikor jih je pač potrebno), nato pa jo popustimo nekje do polovice. Če sklopko premalo stisnemo bo zadnje kolo poskakovalo, če jo preveč pa ga lahko blokiramo ali pa pač ne bo šlo v slide. Tista zlata točka, ki jo iščemo je tik "pod" poskakovanjem zadnjega kolesa. Predlagam tudi, da je ob prvih poskusih sklopka raje bolj spuščena in jo vsakič znova vedno malo bolj stisnemo, ker je poskakovanje kolesa dosti lažje obvladovati kot blokado.

Koliko prestav pa je potrebno znižati? Ponavadi je najbolj idealno 2, brez težav tudi 1 ali 3+, da se pa tudi brez nižanja prestav. Ko boste s sklopko bolj spretni jo lahko na vstopu v ovinek tudi brez nižanja prestav do polovice stisnete in bo šlo, le nekoliko težje. Ko bo zlata polovica prišla v kri lahko tudi kar med nižanjem prestav držite na polovici, ker se tako lahko dlje slajda, pa lažje je kontrolirati.

Pri zadnji zavori ni nobene posebne tehnike, enostavno jo uporabljamo po občutku. Le več prestav se zniža, manj jo je treba nucat (zaradi večjega zaviranja motorja). Pa še, če gre zadnji konec preveč postrani je največja napaka, če jo sunkovito spustimo, ker takrat guma prime in lahko občutimo highsider. Vem, da gre proti nagonu, ampak pride v navado, mislim, da smo že vsi kar nekaj highsiderjev dali skozi preden smo se tega naučili.

Še zadnji element, na katerega ljudje pogosto pozabijo je prednja zavora. Ta je še verjetno najbolj pomembna za uspešen sliding. S tem, da jo uporabljamo razbremenimo zadnji konec, kar se pa še kako pozna. Zadnji konec postane dosti manj občutljiv in ga je zato neprimerno lažje ohranjati postrani. Profesionalci ubistvu s prednjo kontrolirajo/mo če gre počez ali ne, ob velikih nagibih in primerni ciklistiki je sliding mogoč tudi brez zadnje zavore.

S tem si sicer ni treba beliti glave, dovolj bo, če si zapomnete, da je prednjo treba nucat.

Omeniti velja še, da na progah najverjetneje ne boste videli uporabe sklopke. To je zato, ker večina progohodcev uporablja anti-hopping sklopko, ki sama "najde" zlato polovico. Lahko si jo priskrbite za kakega slabega tisočaka, vendar se lahko gre tudi brez čisto vredu. Vsi smo začeli z običajno sklopko, osebno sem celo dirko za državno prvenstvo z njo vozil. Z anti-hoppingom je pač nekoliko lažje, kar se pozna na štoparici, za amaterski sliding je pa običajna več kot dovolj.

Na koncu lahko še dodam nekaj besed glede powerslidinga. Kot ime namiguje, je to driftanje z ročico za plin. Osebno mi je najlažje, če motor nagnem kolikor gre in ko so gume na meji dodam plin, ko čutim da zadnja začenja bežat pa dodam še več in motor malo dvignem. Načeloma je to z manj oprijema lažje izvajati. Tukaj pa morem še toliko bolj povdariti, da se med tem manevrom ne sme spustiti plina, ker na ta način poletimo. Ampak na začetku je tak refleks, spet "je treba pač dobiti občutek".

To je vsa umetnost, mogoče sem kak detajl izpustil, ampak treba je pač dobit občutek, če je kaka nejasnost pa le vprašat. Vsi začnemo s polno vrečo sreče in prazno vrečo izkušenj, trik je le vrečo izkušenj napolniti preden nam sreče zmanjka. Sicer pa, če tega ne počnemo v prometu, so običajne posledice le kake mavrične plavice, za zlom se je treba že kar potruditi.

Pa še za kakega mojstra, ki bi se rad zložil in tožil: Besedilo je le informativno, tega ne počnite doma in ne odgovarjam za nastalo škodo ob potencialnem padcu.

Zahvala pa še gre sponzorjem; CPK Racing in Motul, brez katerih bi slajdal lahko le z biciklo.

Zdaj pa marš trenirat!

FACEBOOK

FOTO: Supermoto.si



Komentiraj:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri