Honda ST 1300 A Pan European

21. 10. 2008 | Matevž Hribar
Deli

Veliko motoristov sanja ali pa vsaj razmišlja o Gold Wingu. Ampak tisto je res, hm, nadmotocikel, nekaj, kar ne spada v roke slehernega motorista. Tale 'evropejka' je manjša, lažja in okretnejša, a vseeno zelo udobna. Vredna razmisleka, če se je v vas prebudila potovalna žilica.

Kljub kar visoki številki o teži tega potovalnega motocikla se Honde ne smete ustrašiti. Ko zajahate mehak in udoben sedež, motocikel med nogami sploh ni tako zajeten, kot deluje, ko ga opazujemo z druge perspektive.

Sedež je, še posebej če ga postavite v najnižji položaj, dovolj blizu tal, da imajo podplati varen stik s podlago, prostora za noge je dovolj, krmilo pa bi bilo lahko kakšen centimeter bližje vozniku. Ugotovili smo, da se na Pan Europeanu ne sedi povsem pokončno, temveč je telo malenkost nagnjeno naprej. Stvar osebnega okusa, kakšen položaj vam ustreza – najbolje, da zajahate motocikel in presodite sami.

Če vam prvi vtis ne daje občutka, da ima motocikel vgrajen vzdolžno postavljen motor V4 z več kot litrom prostornine, boste to občutili po prvih kilometrih. Agregat ponuja ogromno navora v srednjem območju vrtljajev in v najvišji prestavi potegne krepko čez 200 kilometrov na uro. Takrat motocikel postane malenkost nemiren, saj mora pred seboj odrivati ogromno količino zraka. Do hitrosti 180 kilometrov na uro pa boste potovali udobno, še posebej če si električno nastavljivo vetrno zaščito postavite v najvišji položaj. Šumov okrog čelade je zelo malo, zračnega upora v telo še manj.

Ker posoda za gorivo pogoltne kar 29 litrov, se boste brez dolivanja lahko vozili vsaj 500 potovalno udobnih kilometrov, in ker ima Evropejka še tri velike potovalne kovčke, tudi težav, kam spraviti potrebščine za dva popotnika, ne bo. Pa še dober sistem ABS ter povezani prednjo in zadnjo zavoro ima, torej lahko udobno in varno ustavljate le s stiskom ene ročice.

Za veliko večino motoristov, ki radi potujejo, je Pan European, čeprav star že šest let, še vedno zelo dobra izbira. Preseneti predvsem to, kako lahkotno se jo upravlja, tudi po mestu. Nakup Zlatega Krila lahko še malo počaka . .

Tehnični podatki

Cena testnega vozila: 14.590 EUR

Motor: štirivaljni V4, štiritaktni, 1.261 cm? tekočinsko hlajen, 4 ventili na valj, elektronski vbrizg goriva.

Največja moč: 93 kW (126 KM) pri 8.000/min.

Največji navor: 125 Nm pri 6.000/min.

Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, kardan.

Okvir: aluminijasti.

Zavore: spredaj dva koluta ? 310 mm, tribatne čeljusti, zadaj kolut ? 316 mm, tribatna čeljust, ABS in CBS.

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice ? 45 mm, 117 mm giba, zadaj enojni blažilnik, 5-stopenjska nastavljiva prednapetost, 122 mm giba.

Gume: spredaj 120/70–17, zadaj 170/60–17.

Višina sedeža od tal: 790 +/–15 mm.

Posoda za gorivo: 29 l.

Medosna razdalja: 1.490 mm.

Teža: 287 kg.

Zastopnik: Moto center AS Domžale, Blatnica 3a, Trzin, 01/562 33 33, www.honda-as.com.

Hvalimo in grajamo

+ navor in moč motorja

+ udobje

+ vetrna zaščita

+ zavore

+ prostorni kovčki

- položaj za krmilom

Matevž Hribar, foto: Saša Kapetanovič