Primerjalni test: BMW F 800 GS in Triumph Tiger 800 XC

25. 4. 2012
Deli

Sila podoben dizajn, enaka prostornina motorja, isti razred. Je Triumph popolna kopija GS-a? Nak.

bese­di­lo: Matevž Hribar, foto: Aleš Pavletič, Matevž Hribar

O obeh smo že pisali. In to dobre stvari.

O Triumphovem 'malem' Tigru (naj spomnimo, da je v ponudbi še 1.050-kubični) smo že pisali: leta 2011 smo ga prvič vozili, ko je ob cestah še ležal sneg, nato ga je kolega Peter temeljiteje preizkusil v maju. Obakrat je bil vtis izjemno dober.

BMW-jevega 'malega' GS-a (v ponudbi je še 1.200-kubični) smo preizkusili pred štirimi leti, ko je spet zaoral v nekoč že obstoječ razred srednjekategornih velikih enduro strojev. Ja, 800- (plus minus 100-kubični) enduri niso novost: spomnite se Suzukija DR, Cagive Elephant in Hondine Africe Twin. Vtis po asfaltnem izletu, ki se je končal z vožnjo čez skoraj meter globok potok, je bil zelo zelo dober.

In zdaj - primerjalni test!

Sredi vročega avgusta smo ju končno postavili vštric z jasno nalogo: narediti konec debatam o tem, ali je Triumph res kopija GS-a, ali so trije valji res boljši od dveh in ali je BMW z dolgoletnimi izkušnjami v avanturističnem svetu dvokolesnikov kljub letom morda vseeno v prednosti. Vabljeni na pot iz Gorenjske prek Kočevske Reke in Osilnice do Vasi ob Kolpi, nato prek Delnic do vroče in s turisti natrpane Opatije vse do rta Kamenjak ter po drugi strani Istre nazaj do domače Obale in po stari cesti prek planinskih rid domov. Lep izlet je bil to, vozni park pa kot naročen.

Podobnosti in različnosti

Kje začeti? Pa dajmo pri dizajnu. Tu Triumph ne more skriti očitnega plagiatorstva klenega bavarca. Kdo bi lahko spregledal podoben par luči (okej, Tiger pač ne škili) s skoraj enako vetrno zaščito zgoraj in še bolj nezgrešljivo kopiranim kljunom pod njimi? Pa razgaljen cevni okvir, ki pa na zadnjem delu ni kopiran po malem GS-u, ampak kar po velikem, saj je nosilni element zadnjega dela F 800 GS plastična posoda za gorivo. E, pa smo našli prvo večjo razliko: Tigra boste odžejali na klasičnem mestu, GS-a pa na zadnjem desnem boku. Kar zadeva praktičnost, nam je morda klasični način bližji, ker lahko gorivo točimo sedeč na motociklu, v dodatni prednosti pa je Triumph zaradi treh litrov prostornine več v posodi za gorivo, a zato porabi več goriva in ima bolj nerodno ključavnico. Treba jo je zakleniti ročno, medtem ko se pri GS-u ob pritisku zatakne sama.

BMW je varčnejši

Za manjšo posodo za gorivo se BMW odkupi z zares varčnim motorjem: povpreč­je se je gibalo med 4,8 in 5,3 litra na sto kilometrov, in ko smo ga natočili do roba, je digitalni indikator prvi primanjkljaj pokazal šele po prevoženih 200 kilometrih! Seveda so nato digitalne črtice 'padale' hitreje, zato svetujemo pozorno spremljanje prevoženih kilometrov, da vas lažniv števec ne pusti ob cesti. Angleški trivaljnik je bil vsaj za liter bolj požrešen, največje povprečje pa je znašalo 7,2 litra na 100 kilometrov. Ko prostornino posode za gorivo delimo s povprečno porabo in pomnožimo s 100, je številka o dometu podobna – po 300 kilometrih bo postanek na bencinski črpalki (ali, bog ne daj, sredi Azerbajdžana) nujen.

Eden boljši na cesti, drugi na terenu

In kaj dobi motorist, ko z oktansko župico napoji ta dva terensko-cestna križanca? Začnimo po abecedi in se najprej zapeljimo z dvema vzporedno postavljenima valjema med nogami. F 800 GS je precej bolj terenski, kot je Tiger, in tudi veliko bolj, kot je njegov ata, R 1200 GS. Položaj za širokim krmilom je pokončen, sedež je dokaj ozek in v nasprotju s Triumphovim v enem kosu. Kljub enakim velikostim gum in skoraj enakim gibom vzmetenja (spredaj ima BMW za centimeter daljši gib) je na terenu razlika med Nemcem in Angležem enaka, kot bi v hosto zapeljal Landroverjevega Discoveryja in Kio Sportage. Ni vsak SUV tudi terenec... Prvič zaradi položaja za krmilom, drugič zaradi bolj slokega obrisa iz tlorisa in tretjič zaradi primernejšega motorja. Več 'konjev' na terenu Triumphu ne pomaga – prej nasprotno. Skratka, če iščete sopotnika za dviganje prahu na Kamenjaku, bo BMW boljša izbira. To pa ne pomeni, da XC ni toliko terenski, da vas bo ustavil malce bolj razrit makadam.

Tiger ima pod sedežem druge adute. Ko sva podobno obtežena voznika v šesti prestavi istočasno odprla plin pri 60 kilometrih na uro, je Anglež pobegnil za približno štiri dolžine motocikla, nato pa sta oba motocikla v globoko prepovedane hitrosti pospeševala skoraj enako hitro. Največje hitrosti nismo preizkušali, gresta pa oba vsaj 200 km/h. Dovolj. Tiger je torej močnejši, ima pa tudi lepši zvok in se bolje obnese na odprtih ovinkastih cestah. Spet naj poudarimo, da BMW nikakor ni slab (na serpentinah je celo boljši!), a voznost Tigra z nekoliko bolj naprej pomaknjenim položajem voznikom je blizu popolnosti. Ko tempo močno preseže tistega, s katerim ste opravljali glavno vožnjo pri opravljanju vozniškega izpita, je motocikel kot celota še vedno stabilen, miren in – hiter! Lastniki 'cestakov': preizkusite ali pa še naprej na poti do morja trpite sključeni za krmilom, namenjenim Grobniku. Kot vam je ljubo ...

Zavore so odlične na obeh; ABS je doplačljiv in ga svetujemo, a priporočamo občasno šolanje na makadamski podlagi z izklopljenim elektronskim varuhom. Za ohranjanje (ali pridobivanje) občutka, saj vam bo elektronika zunaj ceste v napoto.

Kaj pravi levo stopalo? Oba menjalnika sta odlična, a moramo BMW-jevega bolj pohvaliti: je sicer trši, a po nemško natančnejši. Pa zadnjica? Hja, Triumph je zaradi širšega in mehkejšega sedeža ter večjih sopotničinih ročajev nedvomno udobnejši zanj in zanjo. Si pa lahko na teh ročajih razbiješ koleno ali ga obarvaš na modro, če pod tkanino ni ščitnikov. Resno! Vetrna zaščita je za mišji prdec, ampak res nič več kot to, boljša na Triumphu. Stikala ima BMW večja, a zahteva privajanje na drugačno namestitev stikal za smernike. Pa imamo Otočane za čudne.

Ko spregovori denarnica

Preselimo se izza krmila v prodajni salon. Morda vas bo presenetilo, da je Tiger za 240 evrov dražji. Toda primerjajte ceni testnih vozil – razlike med njima je za kar 1.779 evrov! Res je imel BMW iz A-Cosmosa (če ga še niso prodali, prav tega ponujajo za devet tisočakov in pol) še ABS, kovček, alarm in ogrevane ročice, a vseeno je pod črto Triumph cenejši, saj že v osnovni različici ponuja potovalni računalnik, 12-voltno vtičnico in ščitnike rok. Naš komentar: potovalni računalnik, ogrevane ročice (peljite se julija ob 8. uri zjutraj čez Pokljuko, če ne verjamete!), centralno stojalo in pa seveda ABS so skoraj obvezni. Avtomagazinovo raziskovanje se tu ne konča: preverili smo še stroške prvih dveh servisov (tu večjih razlik ni) in cene nekaterih nadomestnih delov, kjer je bil po seštevku Triumph za skoraj 300 evrov dražji (glej tabelo).

Pod črto si je Triumph zaradi boljšega motorja in več udobja prigaral tri točke več in tako ugnal svojega nesojenega mentorja. Ob takem načinu ocenjevanja (ocenjevalna tabela in kriteriji so enaki kot pri lanskem primerjalnem testu velikih potovalnih enduro motociklov, v katerem je GS zmagal pred Adventurejem, Tigrom, Stelviom in Varaderom – najdete ga v spletnem arhivu) je to to, s personaliziranim tolmačenjem pa je lahko vaša razvrstitev tudi obratna.

P. S.: Naj dodam še svoje mnenje 'iz oči v oči': običajno se na primerjalnih testih hitro skristalizira mnenje o tem, kateri stroj je boljši oziroma vsaj to, kateri bolj ustreza mojemu načinu uporabe. Tokrat je tehtnica nenehno nihala. Se ustavim z BMW-jem in si mislim, da je ta boljši, nakar presedem na Triumpha in me zasvoji njegov motor. Uf, težka bo. Verjetno bi zaradi nagnjenj do blata posegel po nemcu, a se nato spomnim na EXC-ja v garaži ... Dejstvo je, da sta tole dva hudo dobra stroja.

Mnenje sopotnice: Mateja Zupin
Še kar udoben sedež na Triumphu zaradi položaja ponuja sopotniku dovolj dobro vetrno zaščito, ki ti jo daje voznik, še vedno pa je dovolj visok, da imaš dober pregled nad cesto in okolico. Ročke so nekoliko bolj odmaknjene od sedeža, kar mi je bilo všeč, saj zagotavljajo dober oprijem pri naglem zaviranju. Pripombo bi imela edino k ščitniku izpuha, saj mi je noga večkrat zlezla nazaj in sem se namesto na ščitnik naslanjala na izpuh. BMW-jev sedež je ožji, vendar dovolj velik. Tanjše ročke so bližje sedežu in sem se jih težje oprijela pri zaviranju. Morala sem jih prijeti s celo roko, kajti če sem se prijela samo z dvema prstoma kot pri Triumphu, sem potrebovala veliko več moči oziroma mi je roka drsela. K temu je pripomogel tudi bolj naprej nagnjen sedež, saj sem zaradi tega pri zaviranju še bolj lezla naprej. K višini sedeža nimam pripomb, prav tako sem bila zadovoljna s ščitnikom za noge pri izpuhu. Dodala bi še, da sta bila oba občutno manj udobna kot vseh pet velikih enduro motociklov, ki smo jih preizkušali lani. Zato sem bila med vožnjo po asfaltnih in makadamskih cestah postankov še toliko bolj vesela, a sem na tridnevnem izletu vseeno zelo uživala.

Iz oči v oči: Peter Kavčič
Triumph je zame letos največje presenečenje sezone. Vsa čast Angležem, saj so naredili zelo dober motocikel z odličnim motorjem. BMW je šele z njim dobil resno konkurenco. Sam bi dal na prvo mesto BMW, ker je preprosto zelo prepričljiv na makadamu in na cesti, je motocikel, ki upraviči besedno zvezo potovalni enduro. Z njim bi si upal prekrižariti Saharo, le preobul bi ga v nekoliko bolj terenske gume in bam, drvel po ravnicah kot Stanovnik na svojem KTM-u. Ko sem se podil po makadamih, je bil namreč občutek podoben kot na dakarskem dirkalniku. Triumphu je zmanjkalo malce terenskega popra, sicer pa 'raztura' na asfaltu. Tu je boljši od BMW-ja, največjo razliko pa naredi prav trivaljni motor.

Cene prvih dveh servisov EUR (BMW/Triumph):

Tehnični podatki: BMW F 800 GS

Cena osnovnega modela: 10.150 EUR
Cena testnega vozila: 12.169 EUR

Motor: dvovaljni, vrstni, štiritaktni, 789 cm3, tekočinsko hlajeni, 4 ventili na valj, dve odmični gredi v glavi, elektronski vbrizg goriva.
Največja moč: 63 kW (85 KM) pri 7.500/min.
Največji navor: 83 Nm pri 5.750/min.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: jeklen cevni.
Zavore: spredaj dva koluta 300 mm, dvobatne čeljusti, zadaj kolut 265 mm, enobatna čeljust.
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice 45 mm, 230 mm giba, zadaj dvojne aluminijaste nihajne vilice, enojni hidravlični blažilnik, nastavljiva prednapetost in povratni gib, 215 mm giba.
Gume: 90/90-21, 150/70-17.
Višina sedeža od tal: 880 mm (nižja različica 850 mm).
Posoda za gorivo: 16 l.
Medosna razdalja: 1.578 mm.
Teža: 207 kg (z gorivom).
Zastopnik: BMW Motorrad Slovenija.

Hvalimo: terenske zmogljivosti, motor, natančen menjalnik, poraba goriva, kakovostna in primerna dodatna oprema, zavore, vzmetenje
Grajamo: malenkost več vibracij, lažniv prikazovalnik nivoja goriva, cena z dodatno opremo, manj udoben za daljše izlete

Tehnični podatki: Triumph Tiger 800 XC

Cena testnega vozila: 10.390 EUR

Motor: trivaljni, vrstni, tekočinsko hlajen, štiritaktni, 799 cm3, 4 ventili na valj, elektronski vbrizg goriva.
Največja moč: 70 kW (95 KM) pri 9.300/min.
Največji navor: 79 Nm pri 7.850/min.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: jeklen cevni.
Zavore: spredaj dva koluta 308 mm, dvobatne čeljusti, zadaj kolut 255 mm, enobatna čeljust.
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice Showa 45 mm, 220 mm giba, zadaj enojni blažilnik Showa, nastavljiva prednapetost in povratni gib, 215 mm giba.
Gume: 90/90-21, 150/70-17.
Višina sedeža od tal: 845–865 mm.
Posoda za gorivo: 19 l.
Medosna razdalja: 1.545 mm.
Teža: 215 kg (z gorivom).
Zastopnik: Španik, d. o. o., Noršinska ulica 8, Murska Sobota, 02/534 84 96.

Hvalimo: motor (moč, odzivnost), vozne lastnosti na cesti, zavore, vzmetenje, več udobja za sopotnika, dobra opremljenost osnovnega modela, zvok
Grajamo: preveč očitno kopiranje BMW-ja, večja poraba goriva, slabše terenske zmogljivosti, na krmilu ni gumba za upravljanje potovalnega računalnika, nevarno izpostavljena sopotnikova ročaja

Ocene, točke in končna razvrstitev:

Oblika, kakovost izdelave (15)
BMW F 800 GS: 13 (Nekoliko stroga oblika, a vsekakor originalno BMW-jeva. Splošen vtis o izdelavi je za odtenek boljši.)
Triumph Tiger 800 XC: 12 (Če odmislimo kopiranje, je lepši od originala.)

Pogonski sklop (24)
BMW F 800 GS: 20 (Isker in lepo uglajen motor, a trije valji ponujajo več – razen na terenu. Trši, a natančnejši menjalnik.)
Triumph Tiger 800 XC: 23 (Več moči, manj tresljajev in lepši zvok ter malce manj natančen (a še vedno zelo dober) menjalnik.)

Vozne lastnosti na cesti in terenu (40)
BMW F 800 GS: 33 (Lahkotnejši, zabavnejši in odličen na cesti in terenu. V nasprotju z velikim GS-om je faktorja zabave dovolj.)
Triumph Tiger 800 XC: 29 (Nekoliko težji, a boljši pri nizanju asfaltnih ovinkov. Terenske izlete bo treba omejiti na zmerno zahtevne.)

Udobje (25)
BMW F 800 GS: 18 (Sedež je precej ozek in sili v sedenje v 'luknji', položaj za krmilom je pokončen in neutrujajoč. Od terenskega športnika med cestnimi enduri več udobja težko pričakujemo.)
Triumph Tiger 800 XC: 23 (Sedlast sedež, malenkost bolj naprej nagnjen položaj, malenkost boljša vetrna zaščita. Na dolgi vožnji manj utruja.)

Oprema (15)
BMW F 800 GS: 7 (Enako kot smo zapisali pri R 1200 GS: za osnovno ceno ne dobite veliko, ima pa zagotovo najdaljši seznam.)
Triumph Tiger 800 XC: 10 (Potovalni računalnik, 12-voltna vtičnica in zaščita rok so serijski, posoda za gorivo je večja.)

Stroški (26)
BMW F 800 GS: 19 (Osnovna cena ni visoka, a za ta denar manjka oprema, ki je pri Triumphu serijska. Na bencinski črpalki in po padcu je prijaznejši do denarnice. Zanimiva možnost financiranja.)
Triumph Tiger 800 XC: 16 (Pri osnovni ceni je dobil več točk kot konkurent (več opreme za podobno ceno!), a jih nato izgubil zaradi večje porabe goriva in dražjih nadomestnih delov.)