Test: BMW F 650 letnik 1998

24. 8. 2012
Deli

Kaj je najbolj univerzalnemu motociklističnemu razredu prineslo 15 let razvoja, bomo najlažje ocenili, če zapeljemo oba: F 650 letnik 1998 inF 800 GS letnik 2011.

Stari in novi F
Najprej prenehajte tuhtati, zakaj primerjamo 652-kubični enovaljni in 798-kubični dvovaljni motocikel. Je pač tako, da v zadnjem desetletju drugega tisočletja 800-kubičnega BMW-ja ni bilo. Izdelovali so ga prej, a tisti je bil iz serije R, torej z bokserskim motorjem. Na kratko: pred 15 leti je F 650 pomenil to, kar F 800 GS pomeni danes.

Nejc, ki je skupaj z očetom motoristom-začetnikom lastnik črnuha na fotografiji, se je poleti pridružil primerjalnemu testiranju BMW-ja F800GS in Triumphovega Tigra 800. Tako smo imeli poleg dveh sodobnih srednje velikih enduro motociklov še referenco za oceno napredka v tem razredu. Da je bil Nejc po nekaj kilometrih nad 800-kubičnim GS-om navdušen, si verjetno lahko mislite, a v tem članku je bolj pomembno, kako sem se jaz počutil na stari ropotulji.

Bistvena razlika je v položaju sedenja
Na starem F-u je sedežni položaj mešanica endura in domačega stranišča, kar ima svetlo in temno plat: širok in udoben sedež je postavljen dovolj nizko za tiste z velikim srcem (in manj centimetri višine), a se zato tak položaj tepe z vožnjo po terenu. Ko voznik želi zavzeti stoječ položaj, je potreben gib telesa prevelik, krmilo prenizko in sedež med nogami preširok. Tu je razlika z novejšim bratom ogromna.

Enovaljnik se rad zavrti in po 40.000 popije nekaj olja
Vzdržljiv Rotaxov enovaljnik hladen zahteva nekaj občutka, ukvarjanja s čokom in kontroliranja prostega teka z ročico za plin. Lepo teče, sploh ne trese preveč, ne upira se vrtenju v višje vrtljaje (beri: za pospeševanja ga je treba vrteti!) in potegne vse do 170 kilometrov na uro. Na potovanju bo hitrost med 120 in 130 kilometri na uro najudobnejša, najvarnejša in najvarčnejša izbira. Kljub uplinjaču bratranec Aprilie Pegaso ni požrešen, saj se je po treh meritvah porabe izračun vedno ustavil pri okroglih petih litrih. Po 40 tisoč kilometrih, kolikor jih kaže merilnik, je bilo treba preveriti zračnost ventilov, zamenjati tesnila na hladilnem sistemu ter opraviti osnovni servis. In dela. No, motorno olje je po malem treba dolivati, a količina tega baje ni kritična, trdi Nejc.

Ko ga primerjamo z novim BMW-jevim izdelkom, bi lahko pograjali zavore in zibajoče vzmetenje (tudi to bi bilo potrebno servisa), ampak hej – zanj sta lani z očetom odštela 1.700 evrov. To je kakih petkrat manj kot bi odkartala za novega GS-a!

Torej? Če iščete dober začetniški motocikel za pohajkovanja po svetu in če proračun ne 'požre' nakupa novega, bo stari F 650 lahko prava izbira. Lastnikove besede: »Motocikel je totalno 'nepičkohvaten', ampak vseeno priraste k srcu. Za ta denar mu prav nič ne manjka.«

besedilo in foto: Matevž Hribar

Osnovni podatki
Prodaja: Bolha, Salomonov oglasnik
Cena testnega modela: od 1.000 do 2.000 €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 4 ventili, 652 cm3, uplinjač, ročni čok, električni zagon.
Moč: 35 kW (48 KM) pri 6.500/min
Navor: 57 Nm pri 5.200/min
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jeklen cevni
Zavore: spredaj kolut 300 mm, zadaj kolut 240 mm
Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, 170 mm giba, zadaj enojni blažilnik, 165 mm giba
Gume: 100/90-19, 130/80-18
Višina: 785 mm
Posoda za gorivo: 17,5 l
Medosna razdalja: 1.480 mm
Teža: 173 kg
Hvalimo in grajamo
poraba goriva
cena
udobje
zanesljivost
dovolj močan motor
nezahtevno vzdrževanje
ergonomija pri vožnji po terenu
dolgočasna oblika
zavore
vzmetenje