Test: KTM Duke 690 - Duke, kot ga ne poznamo

6. 9. 2012 | Peter Kavčič
Deli

Ljubitelji starega Duka, predlagam, da si zatisnete ušesa in pokrijete oči. Tole je novi, povsem drugačni KTM Duke, kot smo ga poznali do zdaj.

Razbijaški prestopnik se je umiril
Opozorilo  v uvodu je namenjeno najbolj strastnim ljubiteljem legendarnega KTM-ovega Duka, ki je od začetka do danes preživel že kar nekaj sprememb. A ta novi, z letnico 2012, je obrnil vse na glavo ali pa odprl novo poglavje v zgodovini tega modela, ki je svoj čas povzročal kurjo kožo voznikom s svojo brutalnostjo.

Z novim Dukom 690 so se namreč odmaknili iz dobro uhojene poti v povsem novo smer. Novi Duke je prijazen, nezahteven za vožnjo, udoben (da, prav ste prebrali) in vsestransko uporaben motocikel, katerega enovaljnik ne vibrira.

Nekoč supermoto, zdaj slečenec
Je odličen 'naked' za vse, ki jim je do uživanja po podeželskih cestah in lahkotnega 'sprehoda' do priljubljene kavarne. Saj s tem ni nič narobe, boste rekli. No, potem ste eden tistih, ki jih KTM želi nagovoriti s svojim novim strojem za vijuganje po asfaltu. Ob tem je zanimiva tudi cena – v Motocentru Laba ga dobite za 7.890 evrov.

Duke ima zares odličen enovaljni motor, ki zmore motocikel pognati do 180 km/h brez težav, ob tem pa ne trese ali daje občutka, da bo vsak čas izdihnil. Vzmetenje je prilagojeno za športno-turistično vožnjo, in ne za cestno dirkanje, a kljub temu boste na serpentinah z lahkoto prehiteli vsakega superšportnika z 200 'konji' v motorju. Podoben vtis so pustile zavore. Niso ostre, a so še vedno ravno prav zmogljive, če si zaželite hitro nizanje ovinkov.

Nemiren v nižjih vrtljajih
Zares veliko pripombo imamo le k nemirnemu teku v najnižjih vrtljajih. Do 3.000 vrtljajev na minuto motor cuka, kolca, skratka potrebuje malo sklopke, da se mirno premika v prometu. Zdravilo za to bolezen pa je izbira ustrezne prestave v menjalniku (ta je precej trd), ki spravi motor v višje vrtljaje, kjer pa potegne z izjemno mehkobo, a hkrati dovolj odločno, da na njem ni dolgčas. Ko motor lepo zapoje, se vtis takoj popravi in sproži naval dobre volje. Če imate takrat blizu lepo ovinkasto cesto, bo to eno samo uživanje v 'karvanju' po ovinkih.

Vse, ki radi 'driftate' skozi ovinke, moram sicer razočarati, po novem ABS ne dovoli odnašanja zadka, po drugi strani pa je to dobra popotnica vsem, ki si želijo prijetne in varne vožnje.

Postal je tudi udobnejši
Prijeten vtis se nadaljuje tudi pri udobju, saj bogato oblazinjen sedež ponuja veliko in dovolj spodobno oporo tudi sopotnici. A za daljša potovanja v dvoje vsekakor priporočamo, da posežete po večjem (in dražjem) SM T-ju 990 ali velikem 990 Advetureju, če želite izbirati znotraj iste hiše.

Če vas mika lahkoten motocikel, ki je zabaven in vsestransko uporaben, se oglasite pri Labi v Litiji in se dogovorite za poskusno vožnjo. Vsem, ki ste se ob pravkar napisanih stavkih zgražali, pa lahko dodam le: počakajte na Duka 690 R, ki bo našpičen, oster, pekoč, z nastavljivim vzmetenjem in seveda najhujšimi 'monobloki' iz Brebmove kovačije zavor. S tistim se bo dalo driftati ter zabavati po sprednjem in zadnjem kolesu.

tekst: Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič


Iz oči v oči - Matevž Hribar
Ne, to ni čistokrvni KTM, sploh pa ni postavljaški (mestni) supermoto, kar je Duke nekoč bil. Na njem se sedi kot na stranišču, iz ovinka pa kar noče in noče po zadnjem kolesu, kot bi si človek želel. Všeč bo novincem, ki se prvič srečujejo z avstrijsko 'ready to race' tehniko, motoristkam in tistim, ki si želijo ekskluzivnosti za zmeren denar. Vsem drugim svetujem: obdržite starega ali pa izberite odličnega 690 SMC!

Da boste lažje razumeli: verjetno so se zgražali tudi lastniki Patrolov, ko je Nissan v svet izstrelil (danes svetovno uspešnico) Qashqaia ...

Osnovni podatki
Prodaja: Motocenter Laba (www.motocenterlaba.com), Axle (www.axle.si)
Cena testnega modela: 7.890 €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 690 cm3, vbrizg goriva, električni zagon
Moč: 50 kW (67 KM) pri 7.500/min
Navor: 68 Nm pri 6.000/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jeklen cevni
Zavore: spredaj kolut Ø 320 mm, štiribatna zavorna čeljust, zadaj kolut Ø 240 mm, enobatna zavorna čeljust
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice WP, 135 mm giba, zadaj enojni blažilnik WP, 135 mm giba
Gume: 120/70-17, 160/60-17
Višina: 835 mm
Posoda za gorivo: 13,8 l
Medosna razdalja: 1.466 mm
Teža: 150 kg
Hvalimo in grajamo
oblika, dizajn
udoben, sproščen položaj za krmilom
okretnost in natančna vodljivost
močan motor
trd menjalnik
majhne številke in črke na digitalnem merilniku
nemiren tek motorja pod 3.000 vrtljaji