Test: Yamaha TMAX BRONZE MAX

9. 7. 2014 | Peter Kavčič
Deli

Če ste med tistimi, ki mislijo, da maksi skuter ne more biti športen, ste v zmoti. Nova Yamaha TMAX ponovno podira tabuje in z izvedbo posebne serije BRONZE MAX dodaja elegantnost nabrušeni športni podobi.

Vsem, ki še niste preizkusili športnega maksi skuterja, predlagamo, da to storite čim prej. To še zlasti velja za vse, ki preklinjate v prometnih konicah. Maksi skuter je odlična alternativa. No, saj ne trdimo, da se je treba voziti vse leto, kot to počnejo v velemestih pri naših zahodnih sosedih, ampak če je v vas nekaj želje po uživanju na dveh kolesih, a vam motocikel ne diši preveč, je skuter, kot je TMAX 530, odlična alternativa.

Pri okretnosti v mestu prekaša večino motociklov, ko zapeljete na hitro podeželsko cesto ali avtocesto, pa zaradi manjših koles spet ni v tako podrejenem položaju, kot smo bili vajeni pri prvih skuterjih ali Vespah, ki so bili obuti v majhna kolesa. Yamahin TMAX se namreč zelo lepo in čvrsto oklene asfalta pri živahnejšem tempu vožnje in tudi v nagibu. Močan, aluminijast okvir v kombinaciji s kakovostnim vzmetenjem naredi svoje in slej ko prej vam bo notranje koleno začelo uhajati proti asfaltu, ko se boste spustili v nagib. V tem paketu moramo omeniti še močne zavore, ki so serijsko opremljene z dobro delujočim sistemom ABS, zato je tudi močnejše zaviranje na nepredvidljivem asfaltu po naših mestih povsem varno.

yamaha tmax

Srce Yamahe TMAX je športni vrstni dvovaljnik s 530 kubičnimi centimetri prostornine, ki se iz enojnega izpuha oglasi z močnim basom, še lepši zvok pa pridela, če mu nataknete Akrapovičev izpušni sistem. Serijsko dvovaljnik zmore 46 'konjev' pri 6.750 vrtljajih in 52,3 Nm navora pri 5.250 vrtljajih na minuto, kar med vožnjo zagotavlja zelo zvezno podajanje moči, največja zaloga prožnosti pa je prav v spodnjem in srednjem območju motornih vrtljajev, kar pomeni zelo živahna pospeševanja z mesta.

Moč se povsem skutersko prenaša prek brezstopenjskega menjalnika in jermena na zadnje kolo, kar pomeni tudi nič vzdrževanja in manj skrbi (na primer, ali je veriga podmazana, dovolj napeta ...) pred vsako vožnjo.

O dinamičnem značaju smo že veliko povedali, prav pa je, da se dotaknemo tudi uporabnosti in ergonomije ter seveda dizajna. Z novim oklepom, novimi barvnimi kombinacijami v izvedbi BRONZE MAX, je TMAX še bolj eleganten in se lepo poda tudi k suknjiču in kravati. Prostora pod sedežem pa je dovolj za integralno čelado ali dve manjši 'jet' čeladi ter aktovko s tabličnim računalnikom.

Za shranjevanje drobnarij pride prav tudi predal pred koleni, ki se zaklepa s ključem.

Položaj sedenja je sproščen, prostora za kolena bo dovolj tudi za višje voznike. Sedež, ki ima v tej izvedbi celo zlato nitko v šivih, je udoben in zagotavlja dobro oporo vozniku in sopotnici. Do popolnosti mu manjka le še električno prilagodljiv vetrobran, ki bi ga lahko prilagajali sprotnim željam, a to je morda že nekaj, kar za zdaj ostaja privilegij potovalnih motociklov.

Nekoliko zasoljena cena 11.000 evrov sicer upravičuje ekskluzivnost modela, a je edini minus, ki bi ga pripisali novemu TMAXU.

Besedilo: Peter Kavčič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Dealta team
Cena testnega modela: 10.990 €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 530 cm3, vbrizg goriva.
Moč: 34,2 kW (46 KM) pri 6.750/min.
Navor: 52,3 Nm pri 5.250/min.
Prenos moči: samodejna sklopka, variomat, jermenski sekundarni prenos.
Okvir: aluminijasti.
Zavore: spredaj dva koluta 267 mm, zadaj kolut 282 mm.
Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, 120 mm giba, zadaj nihajne vilice, vodoravno nameščen enojni blažilnik, 116 mm giba.
Gume: 120/70-15, 160/60-15.
Višina: 800 mm.
Posoda za gorivo: 15 l.
Medosna razdalja: 1.580 mm.
Teža: 221 kg (s polno posodo za gorivo).
Hvalimo in grajamo
eleganten in športen videz
zvok motorja
moč in navor novega motorja
udobje
triletna garancija
cena
želeli bi si še malce več prostora pod sedežem