Test: Yamaha XV 950 Race

7. 1. 2016 | Peter Kavčič
Deli

Velik 950-kubični dvovaljnik ni dirkaški stroj, a poganja motocikel, ki mu pravijo dirkalnik. Nima 200 'konjev' in ne tehta manj kot 200 kilogramov. A je nenormalno poseben z izjemno močnim karakterjem.

Tu sekunde, stotinke ne štejejo, prav tako je vseeno, ali nihajka tehta kak kilogram preveč ali če vijaki niso iz titana in okvir ni bil odlit v visokotehnološki tovarni na Japonskem, ampak zvarjen kot nekoč iz jeklenih cevi. Hecno, kako je ta motocikel obračal glave, kako naredi vtis na ljudi. Njegov videz je agresiven, dirkalni, a vseeno z njim ne boste na dirkališču odpeljali niti enega zares hitrega kroga. Yamahin XV 950 Racer je motocikel, ki obrača stvari na glavo, navdušuje z videzom in pozornostjo do detajlov, ki so jih narekovali mojstri predelav, kot je Marcus Walz. Njegovi unikatni motocikli stanejo krepko čez 100 tisočakov!

Yamahin cafe racer je rezultat dela posebnežev, ljubiteljev rokodelstva, od usnjenih detajlov do tistih, ki namesto CNC-strojev prisegajo na dobro staro stružnico, kjer z ročnim pomikom nastajajo 'drejarske' mojstrovine. Potem ko sestaviš vse te posebne kose, nastane motocikel, ki je tvoj, ki si mu sam pritisnil pečat, na katerega si ponosen. Potem si navlečeš staro usnjeno jakno, povezneš odprto jet čelado na glavo in zapelješ na cesto. Cilj ni pomemben, niti ni pomembna hitrost, še manj kot nagiba v ovinku, pomembna je izkušnja svobode, sproščena vožnja ob zvokih pomirjujočega dvovaljnika. Vse to je antistres, antinorija v ritmu dobrega starega rocka.

Zračno hlajen motor zmore 52,1 'konja' in solidnih 29,5 njutonmetra navora, kar pomeni, da ko je enkrat menjalnik v peti prestavi, prav veliko pretikanja navzdol ne potrebuje. Prožnost motorja navdušuje in občutek, ko iz ovinka odpreš ročico plina in se oglasi tisti zvok, ki ti privleče nasmeh na usta in naseli mir v srce. Kako dobro, kako kul!

Racerjev videz in položaj voznika za krmilom je narejen po vzoru nekdanjih dirkalnikov v obliki črke M in te potegne v agresivno, naprej pomaknjeno držo. Ta ni tako udobna kot denimo na Yamahinem modelu XV 950 R in zahteva nekaj privajanja, a ko najdeš pravo mero hitrosti in ti čelni veter pomaga, da nekako lebdiš na vetrni blazini, postane to en čudovit občutek, ki pomeni sožitje med voznikom, motociklom in cesto.

Ker tako hudo dobro izgleda, se verjetno prav dolgo časa ne boste vozili sami. Brez skrbi, sopotnica bo sedela presenetljivo dobro, pa čeprav majhen sedež ne deluje udobno. Tudi nastavljivi plinski blažilniki dobro opravljajo svoje delo! Ker so poskrbeli za kakovostne materiale in komponente, ni težav, Yamaha XV950 Racer navduši. Užitek na dveh kolesih, brez stresa, zelo, zelo pomirjujoče. Bravo, Yamaha!

Peter Kavčič, foto: Primož Jurman

Osnovni podatki
Prodaja: Delta Team d.o.o.
Cena testnega modela: 9.495 EUR €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni, štiritaktni, 942 cm3, zračno hlajen.
Moč: 38 kW (52) pri 5.500/min.
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, jermen.
Okvir: jeklen cevni.
Zavore: spredaj kolut 298 mm, zadaj kolut 298 mm, ABS.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, fi 41 mm, 135 mm hoda, zadaj nihajka, par blažilnikov, 110 mm hoda.
Gume: 100/90-19, 150/80-16.
Višina: 765 mm.
Posoda za gorivo: 12 l.
Medosna razdalja: 1.570 mm.
Teža: (brez tekočin): 251 kg.
Hvalimo in grajamo
videz
karakter
kakovostna izdelava
je tako poseben, da ni za vsakogar