Vzporedni test: Husqvarna SMS 630 in SMS 4

16. 12. 2010 | Peter Kavčič
Deli

Husqvarna na supermoto dirkah najvišjega ranga v zadnjih letih krepko prevladuje. A poleg strogo tekmovalnih motociklov imajo v svoji ponudbi tudi bolj civilne izvedbe. Taki sta tudi SMS 4 in SMS 630.

To sta dva nova modela, ki sta bila javnosti predstavljena letos in predstavljata zadnje oblikovalske smernice te italijansko-nemške hiše. SMS 630 je oblikovan povsem v duhu novih linij, kot jih imajo najnovejši modeli za kros in enduro, torej TC 449 in TE 449 z BMW-jevim motorjem.

Te so nekoliko mehkejše in elegantne, medtem ko je manjša izvedba oblikovana v slogu, ki bo verjetno bližje mladini, torej z drznejšimi grafikami. Pravzaprav ima 125-kubični SMS 4 vso plastiko sposojeno pri tekmovalnem enduro modelu TE 250, torej je tudi sposobna prenesti marsikateri začetniški padec ali nerodnost. Skratka že s samo zunanjo podobo so pri Husqvarni jasno povedali, komu sta ta dva supermoto motocikla namenjena.

Oba poganja enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni motor. Prostornini sta seveda precej različni. SMS 4 je zakonsko omejen na 124 cm3 delovne prostornine, medtem ko ima SMS 630 okroglih 600 cm3, ki izhajajo iz starejšega domačega motorja s 570 cm3.

Manjši motor, ki v osnovi sploh ni Husqvarnin, ampak so ga v tovarni le dodelali ali, bolje rečeno, sfrizirali, je pravi 125-kubični mlinček, ki se zavrti v izjemne višave, prek 11.000 vrtljajev. To so vrtljaji, ki se jih ne bi sramovala niti specialka za motokros. Temu primeren je tudi zvok motorja, ki se skozi enojni dušilec dirkaško zadere pri polno odprtem plinu. Marsikatera glava ob cesti se je obrnila, ko je SMS 4 pribrnel mimo, misleč, da se bliža dirkalni motocikel.

Zvok motorja je nedvomno ena najboljših lastnosti male SMS 4. Smešno je le to, da se v trenutku, ko odpreš plin do konca, bolj sliši zvok, ki ga povzroča 'airbox' oziroma plastična škatla, kjer se skriva zračni filter, in ta zabuči z globokim basom, nekaj trenutkov kasneje pa ga le preglasi enovaljnik. Ob tem moramo tudi poudariti, da menjalnik odlično sodeluje z motorjem in se ne zatika pri hitrem ­dirkaškem pretikanju.

V nasprotju s SMS 630 se mali motor napaja z bencinom še prek uplinjača, kar pa mu štejemo v prid. Motor je solidno močan in z nekaj vaje omogoča celo uganjanje norčij po praznem parkirišču ali, še bolje, na karting stezi, kjer se mladina lahko najvarneje uči hitre vožnje.

Večja Husqvarna, torej SMS 630, je po svojem značaju precej drugačna. Se ne vrti tako visoko, ampak po tem tudi ni potrebe. S predhodnim modelom SM 610 si deli enako osnovo v motorju, razlika je le v tem, da je ta novejši povrtan z 98 na 100 milimetrov in ima 20 odstotkov več moči. Pokrov ventilov so pobarvali v drzno dir­kaško rdečo, enako kot na tekmovalnih strojih z oznakami 450 in 510. Pri teh je sposojena tudi dvojna odmična gred, ki pripomore k zelo športnemu značaju velikega enovaljnika.

Ta se sicer ne napaja več prek uplinjača, kar je po eni strani škoda, po drugi pa tako zahtevajo novi okoljevarstveni standardi Euro3. Večje omejevanje motorja pomeni tudi težjo nalogo za vso elektroniko motorja in tu so pri Husqvarni očitno morali narediti kompromis, saj je motor v nizkih vrtljajih precej nemiren, kar je moteče pri počasni vožnji v koloni ali mestni gneči. Nemirnost je treba gladiti z minimalnim doziranjem sklopke in plina.

Za boljše delovanje bi bilo pametno poiskati boljše krmiljenje elektronike pri izdelovalcu dodatne opreme. Takoj ko hitrost naraste nad 50 km/h ali ko se motorni vrtljaji dvignejo, pa ta nevšečnost izgine. Takrat se pokaže Husqvarnin pravi dirkaški značaj, ko je moči v motorju dovolj za hitro in tekoče ubiranje ovinkov. S SMS 630 je vožnja po ovinkih izjemen užitek, povsem brez težav pa bi se z njo zapodili tudi na kakšno karting stezo.

Vozne lastnosti obeh motociklov so njun najmočnejši adut. Pri obeh je vzmetenje solidno in primerno supermoto rabi tako na cesti kot rekreativni rabi na karting stezi. Spredaj imata oba motocikla Marzocchijeve vilice, zadaj pa Sachsov blažilnik.

Pravi supermoto dirkalnik ima seveda tudi zmogljive zavore in obe Husqvarni pri tem nista izjemi. Če je vožnja po prednjem kolesu tisto, kar vas navdušuje, ste lahko brez skrbi, saj sta obe opremljeni z Brembovimi zavorami, primernimi za take norčije. SMS 4 ima spredaj 260-milimetrski kolut in dvobatno čeljust, SMS 630 pa ogromen, povsem dirkaški 320-milimetrski kolut z radialno nameščeno zavorno čeljustjo. Odlične zavore dopuščajo tako varno ustavljanje med povsem lagodno turistično vožnjo kot tudi med agresivno supermoto vožnjo z oddrsavanjem zadka pri vstopu v ovinek, ali če zapišemo v supermoto slengu: 'brejk slajdanjem'.

A da ne bomo koga prestrašili, češ da gre za preveč dirkaška motocikla brez udobja, moramo za konec nujno omeniti še dejstvo, da sta oba motocikla presenetljivo udobna glede na svoj originalni izvor. Nobeden od njiju se ne pregreva v mestni gneči, ne trese (niti pod nizkimi vrtljaji v prostem teku niti med vožnjo po avtocesti pri višjih vrtljajih) in ne pušča tekočin kot kak star tovornjak. SMS 630 ima celo zelo udoben sedež in stopalke za sopotnico nameščene dovolj nizko, da se bo ta z veseljem zapeljala kakšen krog po mestu ali celo na krajši izlet.

Poudariti pa moramo, da vseeno nista cestna potovalnika, s katerima bi nizali na tisoče kilometrov. Mesto, urbano okolje, podeželske ceste, izlet do Bleda ali v Piran – to pa mu že bolj ustreza. O SMS 4 pa le še ta misel: če bi bili še enkrat stari 16 let, nas nič ne bi moglo ustaviti, da ga ne bi zajahali! Današnja mladina je lahko srečna, da so 125-kubične dvotaktnike zamenjali tako dobri štiritaktniki. Kakšen 'play station' neki, supermoto je zakon!

Iz oči v oči: Matevž Hribar

Na mali Husqvarni sem užival kot že dolgo ne. Resno! Ker SMS 4 ni težak in ima dovolj nizek sedež, sem krmilo zaupal celo dekletu, ki je prej vozila le moped. Ima sicer nekaj od starih modelov podedovanih napakic (namestitev ključavnice za krmilo, oster rob plastike pod zadnjim blatnikom, trd sedež), a kljub temu je tole na našem trgu verjetno najboljši štiritaktni supermoto za najstnika.

Pri 630-kubični Husi sem pogrešal več eksplozivnosti, saj mora biti po mojem prepričanju kleni supermoto tak, da je hitra vožnja po zaprtih ovinkih en sam boj voznika z asfaltom in motociklom, a sta elektronski vbrizg goriva in precej zadušen serijski izpušni sistem 630-tico žal polenila. No, glede na povečanje prostornine ima motor zagotovo še skrite rezerve.

Husqvarna SMS 4 125

Cena testnega vozila: 4.190 EUR

Motor: enovaljni, štiritaktni, 124 cm? , tekočinsko hlajeni, uplinjač Keihin 29.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: jeklen cevni.

Zavore: spredaj kolut ? 260 mm, zadaj kolut ? 220 mm.

Vzmetenje: spredaj obrnjene vilice Paiooli ? 40 mm, 260 mm giba, zadaj blažilnik Sachs, 282 mm giba.

Gume: 110/70–17, 140/70–17.

Višina sedeža od tal: 900 mm.

Posoda za gorivo: 9, 5 l

Poraba goriva: 4l/100km.

Medosna razdalja: 1.465 mm.

Teža: 117 kg (brez goriva).

Zastopnik: Avtoval (01/781 13 00), Motocenter Langus (041 341 303), Motorjet (02/460 40 52), www.motorjet.com, www.zupin.si

Hvalimo in grajamo

+ cena

+ videz

+ udoben položaj za krmilom

+ vozne lastnosti

+ zavore

+ motor

- nekoliko več priganjanja v višje vrtljaje

- neroden položaj ključavnice na okvirju, rezultat zlomljen ključ

Husqvarna SMS 630

Cena testnega vozila: 7.999 EUR

Motor: enovaljni, štiritaktni, 600 cm? , tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva Mikuni.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: jeklen cevni.

Zavore: spredaj kolut ? 320 mm, zadaj kolut ? 220 mm.

Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene vilice Marzocchi ? 45 mm, 250 mm giba, zadaj nastavljiv blažilnik Sachs, 290 mm giba.

Gume: 120/70–17, 160/50–17.

Višina sedeža od tal: 910 mm.

Posoda za gorivo: 12 l

Poraba goriva: 6, 3 l/100 km.

Medosna razdalja: 1.495 mm.

Teža: 142, 5 kg (brez goriva).

Zastopnik: Avtoval (01/781 13 00), Motocenter Langus (041 341 303), Motorjet (02/460 40 52), www.motorjet.com, www.zupin.si

Hvalimo in grajamo

+ videz

+ vzmetenje

+ vozne lastnosti

+ odlične zavore

- nemirno delovanje motorja pri nizkih vrtljajih

- želeli bi si, da bi bila moč in navor lepše razporejena prek celotnega območja vrtljajev

Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 7.999 EUR €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, štiritaktni, 600 cm³, tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva Mikuni.
Navor: n. p.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: jeklen cevni.
Zavore: spredaj kolut Ø 320 mm, zadaj kolut Ø 220 mm.
Vzmetenje: spredaj obrnjene vilice Paiooli Ø 40 mm, 260 mm giba, zadaj blažilnik Sachs, 282 mm giba. / spredaj nastavljive obrnjene vilice Marzocchi Ø 45 mm, 250 mm giba, zadaj nastavljiv blažilnik Sachs, 290 mm giba.
Višina: 910 mm.
Posoda za gorivo: 12 l
Medosna razdalja: 1.495 mm.
Teža: 142,5 kg (brez goriva).
Hvalimo in grajamo
cena
videz
udoben položaj za krmilom
vozne lastnosti
zavore
motor
vzmetenje
odlične zavore
nekoliko več priganjanja v višje vrtljaje
neroden položaj ključavnice na okvirju, rezultat zlomljen ključ
nemirno delovanje motorja pri nizkih vrtljajih
želeli bi si, da bi bila moč in navor lepše razporejena prek celotnega območja vrtljajev