Ducati Testastretta DVT

15. 10. 2014
Deli

Ducati je v skladu s svojo napovedjo danes predstavil nov motor z variabilnim delovanjem ventilov.

Variabilno delovanje ventilov v svetu motociklov ni posebna novost, je pa pri Ducatiju prvič, da bo imel serijski agregat variabilno delovanje tako sesalnih kot izpušnih ventilov.

Sistem DVT (Desmodromic Variable Timing) kot so poimenovali svojo novost sodi med najinovativnejše sisteme v svetu motociklov. Sistem optimizira delovanje motorja v vseh območjih delovanja, predvsem pa povečuje moč in navor, zmanjšuje porabo goriva, ter skrbi za zvezno podajanje moči vse od najnižjih vrtljajev navzgor.

1.198-kubični motor V-zasnove tako po novem razvije 160 'konjskih' moči (pri 9500/min) in 136 Nm navora pri 7.500 vrtljajih, ter dosega normo Euro4. Ducati je tehnologijo krmiljenja ventilov prinesel s svojega dirkalnega oddelka, kjer jo je v preteklosti že uspešno uporabljal tako v Superbike kot tudi MotoGP prvenstvu. Prednost novega sistema v primerjavi s starejšimi in klasičnimi sistemi, ki temeljijo na vzmeteh je predvsem v tem, da je veliko bolj odziven in izgublja veliko manj energije, saj ni potrebne sile za stiskanje vzmeti, sam motor pa je na račun tega tudi nekoliko lažji.

Iz digarama delovanja motorja je razvidno, da ima motor že pri 3500 obratih na voljo kar 80Nm navora, v območju med 5750 in 9500 obrati pa je na voljo vedno več kot 100 Nm navora.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja