Eicma 2016: V oranžni garaži z Rokom Bagorošem, edinim tovarniškim stunterjem na svetu

11. 11. 2016 | Tina Torelli
Deli

V hali 18 milanske Eicme, ki žari v oranžnem KTM odtenku, smo srečali trenutno edinega tovarniškega stunterja na svetu - Roka Bagoroša, ki nam je zaupal svoje športne sanje in predstavil svoj sanjski model - pa ne enega od Victorijinih angelčkov, temveč KTM Duke 790, danes še prototip, že jutri pa orodje, s katerim se bo Rok Bagoroš povzpel do mojstrske stunterske stopnje in naslova svetovnega prvaka. Intervju.

Rok, na razstavnem prostoru KTM je tudi tvoj sanjski motocikel - kaj nam lahko poveš o njem?

To je motocikel, ki ga čakam že par let. Zaenkrat je moje glavno orodje Duke 690, ki pa je zaradi navora, ki ga proizvaja njegov enocilindrski motor, nekoliko agresivnejšega značaja in ga je posledično včasih težko krotiti pri izvajanju zahtevnejših trikov. Že predlani sem o motociklu Duke 790 slišal govorice, ki so lani postale glasnejše, pred nekaj meseci pa sem v razvoju končno videl prototip, ki so ga dobro skrivali, tudi pred mano. Mogoče tudi zato, ker KTM na tržišče še nikoli ni poslal motocikla z vrstnim dvocilindrskim agreagatom.

Malo si že nakazal njegove kvalitete, a zakaj naj bi bil Duke 790 idealen motocikel za šport, ki sliši na ime stuntriding?

Ta motocikel je idealen za marsikaj in marsikoga, meni, ki bi rad natreniral najbolj zahtevne trike, pa je še posebej pisan na kožo. Testiral ga še nisem in že težko čakam ta dan. Novi Duke 790 ima kar 110 konjskih moči, a ima zaradi linijskega vrstnega motorja bolj umirjen značaj in je posledično bolj primeren za izvajanje trikov in akrobacij. Na novega Duka so razvojni inženirji namestili dvojni zavorni kolut, ki bo proizvedel dovolj zavorne moči, da bom lahko višje odskočil pri vožnji po sprednjem kolesu kot do zdaj. Seveda ima novi Duke še veliko drugih dobrih lastnosti, o katerih še ne smem govoriti, povem pa lahko, da mi je pisan na kožo ... vsaj v teoriji.

Sliši se kot obljuba - za naslednje sezone torej pripravljaš nekaj presenečenj?

Ja, s tem motociklom bom lahko natreniral kar nekaj zahtevnih, novih trikov, a ne le to. Čeprav se sliši neskromno, sem tudi prepričan, da bom prav s tem motociklom postal svetovni prvak. Imam vizijo in najvišji cilj, v katerega stoodstotno verjamem - če ne bi bilo tako, za uresničitev cilja že v startu ne bi imel nobenih šans. Zdaj pa je tu še konkurenčen motor, s katerim bom lahko natreniral nov nivo trikov: to so na primer triki "brez rok" in drift triki , ki so dosti bolj dinamični in vključujejo ogromno menjavanje pozicij telesa med samim drsenjem. Nato pa so tu še akrobatski triki, ki so se razvili v zadnjem času in si jih pred tremi, štirimi leti nismo mogli niti predstavljati, da bi jih lahko kdorkoli izvedel na motorju - stoja na glavi, visoki skoki, prevali. Trend novih trikov pa gre v zadnjem času v smer trikov po sprednjem kolesu in raznih kombinacij s 180 ali 360 stopinjskimi obrati s skoki. Predvsem tukaj pa je zelo pomembno, kakšno tehniko ima sam voznik in kakšno kvaliteto sprednjega vzmetenja in zavor ima njegov freestyle motor.

Je med kopico tvojih trikov tudi kakšen avtorski, tvoj lasten izum?

Je, vendar se ne imenuje po meni. Tu je trik, ki se danes imenuje Baldini, ker ga je po meni povzel Francoz Benjamin Baldini. On je znan po razvijanju novih trikov in so mu tako pripisali tudi tega. Zaradi tega se ne sekiram in to tudi ne bi bilo fer, saj sem tudi sam ogromno trikov povzel po drugih voznikih.

Kateri je trenutno najtežji trik, s katerim navdušuješ občinstvo?

To je lepo po slovensko povedano 180 shuffle (Smeh), ki zahteva visoko hitrost in natančno rokovanje z zavorami. Ta trik spada v skupino "new school" trikov, ki jih trenutno prakticira le 20 top stunterjev na svetu. Ta trik sem glodal, glodal in glodal vso lansko sezono, zdaj pa delam že izpeljanke: 360 shuffle plus 180 obrat vztratno. Videti je enostavno, je pa vse prej kot to.

Tvoja konkurenca torej šteje bojno vrsto dvajsetih stunterjev? Ni malo ...

Res je, v tekmovalnem smislu je konkurenca ogromna. Top deset voznikov je tako izenačenih, da je težko reči, kdo je najboljši. A ko nanese na šov, sem zagotovo brez konkurence, tudi v smislu samega koncepta dogodka, ki je že davno prerasel le moj nastop. Če sem prej še bil del šovov, se danes šov spleta okoli mene. Vsekakor pa bom nastope in potovanja nekoliko omejil, ko dobim v roke tole novo "igračo". Šov program traja 20 min in dovoljuje tudi kakšen spodrsljaj, na tekmovanju pa moraš v petih minutah pokazati vse, kar znaš, tvoj cilj pa je nič manj kot popolnost. Nihče na KTM-u me v to ne sili, to je moja osebna želja, je pa res, da ne bo nikogar motilo, če bom svojemu imenu dodal še naslov.

Še kakšno spoznanje z letošnje Eicme za konec?

Ja, včeraj sva govorila s Crisom Pfeifferjem, zaradi katerega sem se pravzaprav zaljubil v stuntriding in Cris mi je rekel: "Rok, pa ti veš, da si trenutno edini tovarniški stunter na svetu?" Ne, v bistvu nisem vedel, ker o tem sploh nisem razmišljal. No, zdaj vem. To seveda jemljem kot veliko čast, a še toliko večjo odgovornost.

Tekst: Tina Torelli

Fotografije: KTM & TT

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja