Novosti 2009: BMW K1300S

7. 10. 2008 | Matevž Hribar
Deli

Ob 25-letnici serije K (to je črka, ki pri bavarcih označuje vrstni motor) so Nemci pokazali športnega potovalnika s povečano prostornino.

Zmogljivosti vrstnega štirivaljnika s 1.293 kubičnimi centimetri prepričajo že na papirju, saj obljubljajo kar 140 njutenmetrov in 175 'konjskih moči' (pri 9.250 vrtljajih), s čimer se v številkah lahko kosa s superšportnimi tisočaki. Seveda pa dirkanje in iskanje limitov na avtocestah ne bo cilj novopečenih lastnikov, bolj kot to pričakujemo tovrnjaški navor v vseh območjih vrtljajev. Pogon na zadnje kolo je izveden s kardanskim drogom, dokupiti pa bo mogoče dodatek, zaradi katerega bo voznik lahko prestavljal brez uporabe sklopke. Držimo pesti, da pri vklopu v prvo prestavo menjalnik ne zaropota tako kot predhodnik . .

Zaradi sodobne elektronike in izpuha s tristeznim katalizatorjem je motor tudi prijaznejši do okolja (kar se v zadnjih časih dobro 'prodaja'), poraba goriva pa naj bi se kljub povečanju prostornine zmanjšala. Motocikel je med nogami ožji od predhodnika in aerodinamično izpopolnjen. Na seznamu dodatne opreme lahko najdemo ESA druge generacije, s katerim kar med vožnjo nastavljamo delovanje elektronsko podprtega vzmetenja in ASC (automatic stability control), protiblokirni ABS pa je zdaj vgrajen že serijsko.

K 1300 S je prvi, na katerem lahko opazimo nova BMW-jeva stikala na krmilu, pri oblikovanju katerih so imeli v mislih predvsem boljšo ergonomijo in s tem občutek pri upravljanju. Tistim, ki pa bi to 1, 3-litrsko kravo radi zapodili na dirkališče, pa so omogočili nakup športne digitalne armaturne plošče, kakršno ima HP2 Sport. V teh dneh pričakujemo vsaj še eno BMW-jevo novost, slečenega F800R.

Matevž Hribar

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol