MotoGP: Obeta se revolucija pravil

4. 12. 2014
Deli

Letošnje prvenstvo MotoGP je pod streho, prvak znan, osmoljenci tudi, prva testiranja za novo sezono so že pod streho. A kljub ustaljenim aktivnostim za sezono 2015 se Dorna in tovarne, združene v organizaciji MSMA, že pripravljajo na sezone po tem in kot kaže sedaj bodo spremembe kar korenite.

Spremembe bodo prinesle drugačna pravila in prav ta bodo predstavniki Dorne, proizvajalcev in mednarodna motociklistične zveza – t.i. GP komisija - pretresali na sestanku sredi decembra v Madridu. Dorna želi povečevat gledanost, zavzema se za nižje stroške dirkanja, tovarne navijajo za enostavnejšo tehnologijo. Prvo vprašanje je vezano na prostornine posode za gorivo. Tovarniški stroji so sedaj omejeni na 20 litrov (veste, da so dvotaktne, 500-kubične zverine nosile 32-litrsko posodo za gorivo?). Da so inženirji lahko tako drastični znižali porabo, v zadnjem obdobju celo četrtino litra na dirko, so s tehničnimi rešitvami nehote povzročili, da so stroji v zadnji letih postali zopet nepredvidljivi. Vstopanje v zavoje je že tak primer; ko dirkač zapre plin in prekine dovod goriva, zaradi varčevanja pri porabi povzroči pretiran zaviralni momenta agregata in posledično njegovo nepredvidljivo vedenje. Dirkači poročajo o težko obvladljivih strojih, povečalo se je število padcev prav pri vstopih v zavoje. Torej niso bile vedno in povsod »krive gume«, kot so v ekipah radi razlagali.

Prav zaradi tega nekateri napovedujejo, da bodo nova pravila dovoljevala 22 litrov goriva, kar je 2 litra več od sedaj in prav toliko manj kot je meja pri diviziji Open. Tam imajo motocikli 24-litrov goriva. Če k temu dodamo še enotno elektroniko, ki ne bo skrbela za varčevanje goriva, je povečanje litraže pravzaprav logično. Tovarne niso za zmanjševanje zmogljivosti in zato ne pristajajo na omejitve vrtljajev, kar je tudi ena izmed idej, saj bi to pomenilo popolno spremenjeno arhitekturo agregatov in dražji razvoj. Pojavljajo se tudi ideje o omejevalnikih dotoka zraka, a tudi tak razvoj je drag, prednost pa bi imele tovarne, ki so povezane z avto industrijo (Honda in preko Audija Ducati ter Yamaha preko Toyote). Kot kaže je konsenz z enotno elektroniko dosežen; ta bo v rokah Magneti Marellija, ki bo preko Dorne opremil vse ekipe. Sistem bo podoben tisti, ki ga sedaj uporabljajo ekipe v diviziji Open, vse spremembe, ki jih bodo želele dodati posamezne tovarne, pa bodo pod drobnogledom Dorne, ki bo lahko spremembe edina odobravala in imela tako v rokah tudi nadzor nad tovarnami in prvenstvom tudi v tehničnem smislu. A tovarne se ne bodo predale tako zlahka – kakšni kompromisi bodo na mizi, bomo videli že ta mesec v Madridu. (JuP)

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja