MotoGP VN Argentine in Amerik: Kaj se je v resnici zgodilo

12. 4. 2016 | Primož Jurman
Deli

Letošnja ameriška turneja v prvenstvu MotoGP je bila nenavadna, celo bizarna. Po težavah dirkačev z gumami v Argentini, je del karavane komaj ujel dirko v ZDA. Marquez (Honda) je ponovno zasijal, pod površjem pa med zvezdniki zopet vre.

Gume. Edini stik dirkačev s podlago. Od njih je odvisno kako hitri bodo, od njih je odvisna nastavitev strojev, od njih je odvisno dirkačevo življenje. In novi gumarski opremljevalec razreda MotoGP kot kaže naloge ni opravil (dobro). Po Bazovem padcu na testiranjih v Maleziji, potem ko mu je razneslo zadnjo gumo in ko so Francozi mirili, daje to osamljen primer, se je zalomilo že na drugi dirki. Argentinska steza Termas del Rio Hondo je dirkače pričakala umazana, bila je spolzka, dodatne težave je povzročilo nočno močno deževje. Na treningih so tako dirkači in moštva preizkušali različne variante gum, dokler Reddingu (Ducati) ni olupilo zadnje gume. Delčki gum so mu zadajali udarce tudi po telesu, k sreči je motor obvladal in ni padel. Dirka je bila zaradi varnosti izpeljana v dveh delih, z obveznim postankom v boksih, saj časa za testiranje popolnoma nove gume ni bilo. Je zgolj naključje, da so se s težavami z gumami soočila zgolj oba Ducatija torej dirkača, ki nista standardnih, »jockeyevskih« mer?

Argentinski gumarski tango

Dirko je povedelLorenzo na Yamahi, tudi opremljeni z krilci, ki so jim kot kaže šteti dnevi, saj jih v naslednjih sezonah ne bo več na motociklih. Špancuje kmalu vzelo sprednje kolo in padel je. Do menjave motociklov sta se dajala ponovno Marquez (Honda) in Rossi (Yamaha), do padca jima je sledil vse boljši Vinales (Suzuki) ter DucatijevdvojecIannone - Dovizioso. Pri menjavi motocikla, je v boksu oplaknil Bautista in zbil mehanika, ker je dokaz, da utegnejo biti menjave motociklov še kako nevarne. V drugem delu dirke je bil Marc neulovljiv. Zmagal je, Iannone je v zadnjem zavoju spodnesel moštvenega kolega Doviziosa (oba Ducati) in pot za Rossija in tretjeuvrščenega Pedroso je bila odprta.

Kaj seje zgodilo z Marquezom, ki je bil še na testih sekundo na krog za vodilnimi? Honda ima nov motor z novo glavno gredjo, ki v določeni meri kompenzira težave z gumami. Te so vir problemov letošnje sezone. Shinichi Kokobu, tehnični direktor HRC-ja pove, da imajo Michelinovezadnje gume za Hondo neugodno konturo (z veliko oprijema), ki bolj odgovarjajo Ducatiju, Suzukiju in Yamahi. Njihovi dirkači v zavoje pripeljejo bolj v okrogli liniji, tako jih tudi odvozijo, Honde pa se zavoje lotevajo po sistemu črke V, s polnim zaviranjem v zavoj ter močnim pospeševanjem iz njega. To pa se z Michelinovimi gumami ne izide, in prav zaradi tega ima Pedrosa letos slabše rezultate. Rešitev? Spremenjen stil vožnje pri zaviranju v in pri pospeševanju iz zavojev; Marquez se je tega že naučil, ob tem uporablja okvir iz sezone 2014, ostali Hondaši pač (še) ne.

Tako je bilo tudi v Austinu, kjer so dirkače pestile predvsem prednje gume. Te niso nudile dovolj oprijema za zahtevno ameriško stezo. V Clermond Ferrandu so žev ponedeljek, takoj po VN Argentine, začeli s proizvodnjo popolnoma nove, trše zadnje gume z mehko zmesjo, ki je naj bi bila idealna za Teksas.

Teksaški izzivi in vse bolj jasna prihodnost

Po dirki v Argentini smo bili na stopničkah priče ignoriranja obeh prvouvrščenih Marqueza in Rossija in samo še vprašanje časa je kdaj se bo zopet zaiskrilo. Drame pa še ni bilo konec, saj so nekateri dirkači in moštva zaradi slabega vremena ostali ujeti v Argentini in so tako v Austin prileteli šele v četrtek dopoldan. Teden je zaznamoval tudi bolj ali manj potrjen pristop Lorenza k Ducatiju naslednjo sezono. Detajli bodo menda uradno razkriti na prvi dirki v Evropi v Jerezu. S tem se je odprlo vprašanje njegovega naslednika v tovarniški ekipi Yamahe in kot kaže bo odtenek modre zamenjal Vinales.Kljub vsem naporom Michelinovih inženirjev, pa je bil teksaška steza usodna za kopico dirkačev; Rossija, Doviziosa, v katerega je po zdrsu priletel Pedrosa, Smitha in Chrutlowa. Marquez je bil v ZDA neulovljiv, Honda se je v njegovih rokah (zopet) spremenila v zmagovalni stroj. S tem si je pri Hondi zopet dvignil ceno.

VN Argentine, Termas de Rio Hondo, 3.4.2016

1. Marc MARQUEZ - Repsol Honda Team - 34'13.628

2. Valentino ROSSI - Movistar Yamaha MotoGP - 34'21.307 + 7.679

3. Dani PEDROSA - Repsol Honda Team - 34'41.728 + 28.100

4. Eugene LAVERTY - Aspar Team MotoGP - 34'50.170 + 36.542

5. Hector BARBERA - AvintiaRacing - 34'50.339 + 36.711

VN Argentine, COTA Austin, 10.4.2016

1. Marc MARQUEZ Repsol Honda Team - 43'57.945

2.Jorge LORENZO Movistar Yamaha MotoGP - 44'04.052 + 6.107

3. Andrea IANNONE Ducati Team 44'08.892 - + 10.947

4.Maverick VIÑALES Team SUZUKI ECSTAR - 44'16.367 + 18.422

5.Aleix ESPARGARO Team SUZUKI ECSTAR - 44'18.656 + 20.711

Vrstni red po treh dirkah (od 18):

1. Marc MARQUEZ - Repsol Honda Team - 66točk

2. Jorge LORENZO - Movistar Yamaha MotoGP – 45 točk

3. Valentino Rossi - Movistar Yamaha MotoGP – 33 točk

Primož Jurman

Foto: Dorna, moštva

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol