MotoGP, VN Avstrije in VN Češke : Kaj se je v resnici zgodilo

22. 8. 2016 | Primož Jurman
Deli

Po sedmih sušnih letih, potem ko so zamenjali množico voznikov pa tudi lastnika, je Rdečim iz Bologne vendarle uspelo zmagati na dirki MotoGP in to v Avstriji, kjer je bila po skoraj dveh desetletjih zopet dirka najvišjega motorističnega razreda. Zmagovalcu Iannoneju je družbo na stopničkah delal kolega Dovizoso, tretji je bil Lorenzo (Yamaha).V Brnu teden dni kasneje je presenetljivo slavil Crutchlow (Honda).

Dirka v Avstrija je v resnici Sloveniji najbližja in to se je poznalo tudi na tribunah, kjer je bilo opaziti tudi množico slovenskih zastav. Mnogi se še spominjajo starega dirkališča, ki se je po štartni vzpetini preko šikane vilo okoli hriba. Tega sedaj ni več, dirkališče s konfiguracijo »stop&go« bolj odgovarja avtomobilom. In tu je iskati prednost, ki jo je imel Ducati v Avstriji, kar seveda njegovega uspeha, ki mu je bil priča tudi »upokojenec« Casey Stoner, ne zmanjšuje. Avstralec je bil v poletnih dneh tudi na zasebnem obisku v Sloveniji in je bil menda nad Deželo precej očaran.

KTM se predstavi

V Avstriji smo bili priča tiskovni konferenci,na kateri so Avstrijci tudi uradno predstavili svoj MotoGP stroj RC16, s katerim prihajajo naslednjo sezono. Po besedah odgovornih, Pita Beirerja in Stefana Piererja,so z napredkom testiranj zadnjih dveh let nadvse zadovoljni in se nadejajo že v prvi sezoni lepih rezultatov. Oreh bo za Oranžne morda trši kot je to videti na prvi pogled, vendarle pa so Avstrijci dovolj izkušeni, da ne govorijo na pamet. O motocklu samem ni bilo veliko govora, znano je, da bo imel agregat V4 zasnove, razprt pod kotom 90 stopinj vpet v palični okvir. Moč? Ugibanja se sučejo med 240 in 245 konji. Za okoli 150.000 evrov bo na voljo menda tudi zasebnikom.

V Avstriji Ducati...

Kar nekako v zraku je bilo prva Ducatijeva zmaga. Oba tovarniška stroja sta na hitri avstrijski stezi dominirala, tudi ostali Ducatiji so bili hitri. Oddahnili so se tudi pri Audiji, lastniku Ducatija, saj je tako naložen denar upravičen. Honde so se v dneh pred dirko lovile, za nameček je Marquez v petek grdo padel in se nato čez vikend vozil z razbolelo ramo. Yamahi sta bili nekoliko boljši in kazalo je, da ustegneta Rossi in Lorenzo seči morda celo po zmagi. Lotrenzo je končno premagal urok slabih uvrstitev zadnjih dirk, na njegovo srečo se je ulilo šele po dirki, Rossi se je moral zadovoljiti s četrtim mestom. Španec je bil po dirki dvakrat zadovoljen: bil je na stopničkah, Ducati, s katerim bo vozil naslednjo leto, pa je zmagal. Veliko je obetal Vinales, ki pa jev drugem delu dirke zaradi vse slabšega oprijema zadnje gume popustil, poleg tega je imel težave pri pospeševanju iz zavoja. Pri Aprilii so v ekipi po dirki v Avstriji gledajo precej grdo: dirkača sta prehitro štartala, poleg tega komunikacija z ekipo ni bila uglašena.

...v Brnu pa Crutchlow!

V Brnu se je zdelo, kot da na tribunah sedi pol Slovenije in da Olimpijske igre pač niso magnet za vse ljubitelje športa. Dorna je tu praznovala 25-letnico odkar organizira dirke in to je bila že štiristota dirka. V četrtek se je na kratki slovesnosti zbrala na cilju steze celotna karavana z dirkači, spremljevalci, mehaniki in mediji. Sobotne kvalifikacije v sončnem vremenu je kljub težkemu padcu v Avstriji in z novim Hondinim oklepom dobil Marquez (Honda), Lorenzo (Yamaha) je bil drugi, tretji pa Iannone (Ducati). Rossi (Yamaha) se je trudil, a mu kljub huronskemu navijanju s tribun ni uspelo. Nedeljsko deževno jutro pa je napovedovalo presenečenja. In ta so se res zgodila. Velika! S pravo izbiro tredote dežnih gum je na presenečenje vseh slavil prvič v karieri Crutchlow (Honda), Rossi je ujel drugo mesto, Marquez pa tretje. Pred časom nam je Cal zaupal, da se mu ni treba dokazovati, saj je vse fante nekoč že premagal. No, tokrat jih je res vse ugnal v kozji rog. Na dirki polni nenavadnih preobratov so se izkazali tudi v moštvu Avintia, Baz in Barbera (oba Ducati) sta bila četrti in peti, Lorenzo pa je Brno popolnoma zavozil dirko, ki jo je končal na 17. mestu.

Rezultati:

VN Avstrije, 14.08.2016

1. Andrea IANNONE - Ducati Team - 39'46.255

2. Andrea DOVIZIOSO - Ducati Team - 39'47.193 + 0.938

3. Jorge LORENZO - Movistar Yamaha MotoGP - 39'49.644 + 3.389

4. Valentino ROSSI - Movistar Yamaha MotoGP - 39'50.070 + 3.815

5. Marc MARQUEZ - Repsol Honda Team - 39'58.068 + 11.813

VN Češke, 21.08.2016

1. Cal CRUTCHLOW - LCR Honda - 47'44.290

2. Valentino ROSSI - Movistar Yamaha MotoGP - 47'51.588 + 0 7.298

3. Marc MARQUEZ - Repsol Honda Team - 47'53.877 + 9.587

4. Loris BAZ - Avintia Racing - 47'56.848 + 12.558

5. Hector BARBERA - Avintia Racing - 47'57.383 + 13.093

Vrstni red:

1. Marc MARQUEZ – Honda- 197 točk

2. Valentino ROSSI - Yamaha – 144 točk

3. Jorge LORENZO – Yamaha - 138 točk

4. Dani PEDROSA – Honda – 109 točk

5. Maverick Vinales – Suzuki – 100 točk

Primož Jurman, foto, moštva, Dorna

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"