MotoGP VN Katalonije: Kaj se je v resnici zgodilo?

15. 6. 2015
Deli

Po prvi tretjini letošnje sezone v prvenstvi MotoGP je jasnih nekaj dejstev: Yamaha je trenutno zmagovalni motor, Honda išče pot k izboljšavam, Ducati je malce upehan, priključek trojici pa počasi a zanesljivo uspeva Suzukiju.

Tam v sedemdesetih in osemdesetih je bil Suzuki v kraljevskem razredu, ki so ga želeli voziti vsi – na njem so uspehe dosegali takšni heroji kot je BarrySheen, RandyMamola pa Kevin Schwantz, kasneje še mlajši Roberts, LorisCapirossi in AlvaroBautista. Avstralec Chris Vermulen je bil z modrim, takrat 800-kubičnim strojem leta 2007 v mokrem Assnu zadnjič najhitrejši v kvalifikacijah. Do letošnje Katalonije. Osem let kasneje sta AleixEspargaro in MavericVinales v Španiji presenetila in v kvalifikacija privozila prvo in dugo mesto. In to z rekordom kroga! Uspeh sicer ni prišel nepričakovano, bolj je zanimivo dejstvo, da sta oba dirkača zacvetela naenkrat. Ob tem velja poudariti, da Vinales letos prvič sedi na stroju MotoGP in vsiljuje se razmišljanje o primerjavi, denimo z Millerjem (Honda) ali Bazon (Yamaha), ki sta tudi novinca. Tako visoko noben od njiju še ni segel. To pa dokazuje, da je Suzuki dozorel kot stroj in da je Vinales potencial na katerega bo potrebno računati.

Pod vročim španskim soncem

Osnovna zgodba dirka v Barceloni se je razpletla že na sobotnih kvalifikacijah. Suzukija sta torej presenetila (ali pač ne), Lorenzo (Yamaha) je bil tretji in prvi na kvalifikacijskih gumah, ki niso super lepljive. Suzuki jih ima tako kot Ducati in Aprilia. Modri dvojec je nastopil z novim agregatom – tudi to je prednost, ki jo imajo, saj lahko razvijajo agregat skozi celo sezono - ki je nekoliko močnejši od predhodnega, a za najhitrejšo Hondo so v Španiji zaostajali za kakšnih 10 do 15 kilometrov na uro. Pedrosa in Marquez sta ba svojih Hondah žgala več kot 345 kilometrov na uro, voznika na Suzukijih pa tam okoli 330. Kar je bilo celo za 10 kilometrov na uro manj kot Ducatiji ekipe Pramac, denimo – Hernandez je v sobotnih kvalifikacijah skoraj ujel hitrost 342 kilometrov na uro. Za vrhunski rezultat na dirki pa Suzukija očitno še nista zrela. Potem, ko se je sicer vozil pri vrhu tam na četrtem mestu je Aleix pet krogov pred koncem padel in odstopil. Ni bil edini – vroč asfalt je terjal davek, odstopili so še Hayden (Honda), Melandri (Aprilia), Crutchlow (Honda),Dovizioso (Ducati), Pol Espargero (Yamaha), Hernandez (Ducati), dirko pa je s padcem, potem ko je v prehitro pripeljal zavoj na drugem mestu, zopet predčasno končal tudi Marquez (Honda). Kriza v Hondi se tako še kar nadaljuje, čeprav je bil na koncu dirke Pedrosa tretji. Motor je brutalen in Japonci iščejo rešitve z drugačno elektroniko in izpuhom. To lahko spreminjajo, v agregat ne smejo posegati. Z elektroniko se bodo lahko še ubadali le še ta mesec, nato je v skladu s pravili razvoj tudi tam ustavljen. Ostane izpuh – hej, morda pa bi jim lahko pomagali naši mojstri iz Ivančne?

Dirko je suvereno dobil Lorenzo, ki je ponovno vodil celotno dirko, zmagal pred Rossijem, ki mu v kvalifikacijah ne gre in ne gre in z zmago za Doctorjem v prvenstvu zaostaja le še za točko.

Primož Jurman, Foto: Dorna, ekipe

VN Katalonije, Barcelona, 14.06.2015

Rezultati

1. LORENZO Jorge ŠPA Movistar Yamaha MotoGP 42'53.208

2. ROSSI Valentino ITA Movistar Yamaha MotoGP +0.885

3. PEDROSA Dani ŠPA Repsol Honda Team +19.455

4. IANNONE Andrea ITA Ducati Team +24.925

5. SMITH Bradley VB Monster Yamaha Tech 3 +27.782

Vrstni red 7/18

1 ROSSI Valentino ITA 138 Movistar Yamaha MotoGP

2 LORENZO Jorge ŠPA 137 Movistar Yamaha MotoGP

3 IANNONE Andrea ITA 94 Ducati Team

4 DOVIZIOSO Andrea ITA 83 Ducati Team

5 MARQUEZ Marc ŠPA 69 Repsol Honda Team

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja