Supermoto: Zmaga v avstrijskem Melku

14. 9. 2016 | Matevž Hribar
Deli

Peto dirko avstrijskega prvenstva v supermotu si bodo člani slovensko-italijanske ekipe GetLow Racing Team zapomnili po vrhunskem rezultatu Gregoriča in Tulla v razredu Semi Pro.

Peta dirka avstrijskega državnega prvenstva v supermoto se je 10. in 11. septembra odvila na dirkališču Melk med Dunajem in Linzem. Gre za zelo hitro stezo, na kateri se merijo tudi dirkalni avtomobili in cestnohitrostni športni motocikli. »Steza je za supermoto nenormalno hitra, sestavljajo jo dolge ravnine, dolgi zavoji ter tudi nekaj bolj tehničnih, krajših zavojev ter terenski del,« je progo opisal Marko Ukota. »Tak način nam je vsem štirim zelo ustrezal, a vožnja s polnim plinom je terjala tudi svoj davek. Še nikoli nam nista v enem vikendu odpovedala dva agregata.«

A začnimo s pozitivno platjo dirkaškega vikenda: Erik Gregorič, v lanski sezoni še popoln začetnik v dirkaškem svetu, je na petkovih treningih hitro našel prave nastavitve za hitro stezo in si nato na sobotnih kvalifikacijah zagotovil prvi štartni položaj. »Po štartni ravnini je bil prvi zavoj zelo širok in eden od dirkačev me je prehitel. Nekaj časa sem mu sledil, nakar je naredil napako in sem lahko pobegnil v ospredje,« je po dirki dejal Gregorič. »Tudi v drugi vožnji sem imel malce sreče, saj sem izkoristil zaplet dveh dirkačev pred seboj in spet zmagal z veliko prednostjo.« In kaj je skrivnost zmagovalca? »Začel sem trenirati motokros. Moram pa priznati, da mi je hitra steza v Melku zelo ustrezala,« je še povedal Novogoričan, ki je v skupnem seštevku prvenstva potrdil in zaključil na skupno drugem mestu v razredu Semi Pro.

Uspeh ekipe je dopolnil Andrea Tull, ki je v istem razredu končal takoj za moštvenim kolegom (v prvi vožnji je zasedel tretje, v drugi pa drugo mesto). Tull: »V prvi dirki sem eno mesto izgubil zaradi prepoznega zaviranja pred 'corkscrewom', kot imenujejo predel s šikano po klancu navzdol, podobnemu tistemu na ameriškem dirkališču Laguna Seca. Zapeljal sem naravnost, na srečo brez padca, a vseeno sem izgubil eno mesto, katerega nisem več mogel pridobiti nazaj. Avstrijci ne popustijo niti za centimeter. Če dirkača prehitiš po notranji strani, se ti ne bo umaknil, ampak se bo naslonil nate. Prehitevanja so dosti bolj tvegana kot v Italiji ali Sloveniji, na srečo pa tekmovalci zamer s proge ne prenašajo v odnose v boksih.«

Ostala dva člana ekipe v Melku nista imela sreče s tehniko. Sean Pellegrin se je po tretjem mestu na kvalifikacijah v prvi dirki boril za drugo mesto, nakar mu je na koncu ciljne ravnine odpovedal motor. »Na koncu ciljne ravnine je blokiralo zadnje kolo, gledalci pa so povedali, da se je pred tem pokadilo iz izpuhov. Zaenkrat še nismo razdrli motorja, a verjetno je odpovedala ojnica. Ker nimam rezervnega motorja, tudi v drugi dirki nisem nastopil. Dve ničli za moj skupni seštevek točk ne pomenita nič dobrega, saj sem se želel boriti za končno tretje mesto, a na to je treba zdaj pozabiti in začeti razmišljati o naslednji sezoni,« je bil po dirki kljub smoli optimističen najmlajši član ekipe.

Marku Ukoti je motor odpovedal že na petkovem treningu, zato je imel čas, da sta s Tullom izpeljala krizni načrt: Tull mu je posodil motor, mehanika Niko Šebalj in Enrico Valentini pa sta po vsaki vožnji zamenjala plastike s štartnimi številkami, kolesa z gumami, merilec časa in nastavila nekaj malenkosti, kot so nastavitev ročic sklopke in zavore. Ukota: »Dirkati s tujim motorjem je zahtevno, a vseeno boljše kot nič. Andrea, še enkrat hvala za motor! Na kvalifikacijah sem bil sprva za kar tri sekunde počasnejši kot na petkovih treningih s svojim motorjem. Vseeno sem privozil osmi najhitrejši čas kroga in na treh dirkah kljub slabšemu štartu zaradi drugačne sklopke končal na osmem in dvakrat na sedmem mestu v razredu S1. Glede na razmere rezultat sploh ni slab, po časih sodeč bi se na dirki evropskega prvenstva lahko uvrstil med prvo peterico. Boril sem se na vso moč. Tako, kot je dejal Tull – Avstrijci ne popuščajo za noben denar, ogromno je dotikov s komolci. Zdaj komaj čakamo na dobavo novih Hond CRF450R z letnico 2017. Ker gre za povsem nov motor, bo potrebno veliko testiranj, da ga bomo pripravili na supermoto dirke. Ampak kaj je lepšega, kot testirati in razvijati nov dirkalnik,« z veseljem pričakuje dirkaško jesen Marko Ukota.

Rezultati – skupno v sezoni 2016:

Razred S1 (27 tekmovalcev)

1. Rudolf Bauer, 315 točk

2. Manuel Hagleitner, 304

3. Andreas Buschberger, 250

...

10. Marko Ukota, 147

Razred S3 Junior (17 tekmovalcev)

1. Kim Adlhart, 197 točk

2. Gerhard Hagner, 181

3. Felix Wegscheider, 159

...

7. Sean Pellegrin, 118

Razred Semi Pro (34 tekmovalcev)

1. Klaus Mader, 207 točk

2. Erik Gregorič, 195

3. Martin Huber, 172

...

8. Andrea Tull, 117

Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja