Vodni skuterji - mokre sanje

28. 9. 2007
Deli

Zelena voda, rdeča obala in modro nebo, vmes bela sled peneče vode, izbrizgane iz vodne turbine, v glavi pa občutek popolne svobode, pomešan z adrenalinskimi šoki in vzvišenim ugodjem. Prizor iz pravljice? Ne, prizor s predstavitve novih modelov enega največjih in najbolj inovativnih proizvajalcev vodnih plovil. Na jezeru Shasta v severni Kaliforniji je Sea-Doo pokazal 20. generacijo svojih modelov za vodno zabavo, ki obljubljajo, da bodo tudi prihodnje leto pometli s konkurenco.

Razlogov za to je vsaj 255. Prav toliko ‘konjev’ namreč rezgeta v modelih RXT-X in RXP-X, ki s 186 kilovati predstavljata najmočnejša vodna skuterja na svetu. Na zahtevo ameriške obalne straže imata sicer hitrost omejeno na 70 milj na uro, a je 110 km/h v kratkih rokavih in z vetrom v laseh več kot dovolj. Sploh ker to hitrost dosežeta v le treh sekundah.

Motorji in superšportni avtomobili se bodo morali postaviti v vrsto. Tudi glede okretnosti in zabavnosti. Krmilo je povsem dirkaško, ročica plina je pomaknjena pod kazalec, sistem za spreminjanje vertikalnega nagiba šobe pa je prednastavljiv v dveh stopnjah. S klikom na krmilo v trenutku spremenimo vozne lastnosti in značaj vozila: iz višje nastavitve za pospeševanje v nižjo za okretnost v ovinkih. Uganjanje norčij in podiranje hitrostnih rekordov ali samo poziranje na plovilu privlačnega videza in vlečenje deskarja je zdaj le še stvar trenutnega navdiha, in ne vpliva več na odločitev za nakup.

Več zabave si ne bi bilo mogoče kupiti, če ne bi obstajala še Speedsterja. Med čolni na jet pogon sicer ni bistvenih sprememb, a te tudi niso potrebne. Večina voznikov in tekmecev mejam Speedsterja še ni prišla blizu. Speedster 200 je namreč bolj hidroplan kot športni čoln. Z dvakrat 157 kilovati je bolj v nizkem preletu kot v vodi. Pri dobri toni mase surovo pospeševanje in vrhunska okretnost nista vprašanje. Komur 430 ‘konjev’ pri šestih metrih dolžine ni dovolj, si bo moral pač kupiti letalo.

To je rekreacijski center za vso družino ali zabaviščni park za vse, ki stopijo nanj ali jih na vrvi vlečemo za seboj. Pogon z vodnim curkom poskrbi za neposrednejši odziv kot propelerski pogon, zaradi brizganja v izbrano smer so manevrske sposobnosti boljše, zaradi pretoka vode skozi dno čoln na valovih ne poskakuje toliko, vgrez, ki meri le 30 centimetrov, pa je varnejši za kopalce in čoln.

Speedster 150 je še manjši, še okretnejši in še zabavnejši. Je roadster med čolni, namenjen eni sami stvari: zabavi z vetrom v laseh. Dolg manj kot pet metrov, težek dobrih 600 kilogramov ter z motorjem s skoraj 160 kilovati zadovolji želje vseh, ki nimajo svoje naftne vrtine. Je prijazen za prevoz in seveda tudi za odplačevanje. Po zaslugi oblikovanja in manevrskih sposobnosti ponuja več zabave kot bistveno večje jahte, poleg tega pa boste na njem opaznejši.

David Stropni, foto: David Stropnik, Tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja