Vozili smo: Yamaha XV 950 R - retro za nove čase

13. 2. 2014 | Peter Kavčič
Deli

Motorizem se v zadnjem času močno spreminja, superšportniki na dveh kolesih izumirajo, prihaja nova doba, zanimivih in osebnemu slogu usmerjenih motociklov. Da je vožnja  pri 60 ali 80 km/h prav tako v užitek in zabavo dokazuje prav XV 950 R

XV 950 R je lep primer kako lahko naj bi izgledal, se peljal in nasploh nudil užitke sodobni 'čoper'. No čeprav ga s to besedo kar malo zaznamujemo, pa ni potrebe po tem. Je namreč motocikel, ki zmore dovolj, da se poteši želja po adrenalinu, pospeških in občutku svobode. Strašno všeč nam je tudi, da ponujajo ogromno možnosti predelav. O videzu je sicer nehvaležno razpravljati ampak, nam je tale Yamaha zelo všeč. Čiste a karakterne linije ji pristojijo in predvsem gredo v trend s časom in sceno, ki ji je priča zahodni motoristični svet. Je klasika s pridihom modernosti in zato zadetek v polno, le poglejte sprednji in zadnji zavorni kolut, podobnega najdete na športnih modelih. Po drugi strani je sedež tako minimalističen, da se ga ne bi sramoval niti kak custom izdelovalec motociklov po meri. Položaj za krmilom je udoben, ne tako nemogoče 'čoperski' da ne bi bilo moč odpeljati daljše ture po 'jadranki' na primer. A po drugi strani so noge dovolj naprej in roke iztegnjene v 'mačo' prijem krmila, da poza na motorju upraviči karakter, ki g a seboj prinese tale Yamaha. Tehnično gledano dvovaljnik ni nek dosežek sodobne tehnike, a moči in predvsem pospeška je dovolj da požene nekaj adrenalina. To doseže tudi na račun velike zadnje jermenice, ... sekundarni prenos je torej izveden s pomočjo zobatega jermena. Še en plus več za vzdrževanje in miren tek. Tudi sicer so stroški vzdrževanje pri tako preprosti tehniki zanemarljivi. Zelo bi si želeli bolj odprtega izpuha, da zvok pride do polnega izraza. Ali je tak motocikel drag ali  poceni,...? Hja, dobro vprašanje na katerega nimamo lahkega odgovora. Karakter ima tudi svojo ceno in tudi zato takšna Yamaha ne more imeti prenizke cene.

Za 8499 dobite osnovno izvedbo, kjer za 500 evrov lahko dokupite tudi dobro delujoč ABS, za bolj izbirčne pa priporočamo model z oznako R, ki pa vas bo stal 9299 in ima nekaj boljšo opremo, trendovske barvne kombinacije in ABS serijsko.

Najbolj pa nas navdušuje to, da Yamaha vzpodbuja kreativnost posameznikov in za XV 950 ponujajo kup dodatne opreme. Kompakten in eleganten model XV950 z nizko nameščenim sedežem omogoča prvinske užitke v vožnji, kjer je prijetno, zabavno in uživaško že pri 60 km/h. Mi na njej vidimo tudi ženske, ki se jim tak motocikel še posebej lepo poda, seveda v oprijetih kavbojkah in usnjeni jakni!

Na kratko:

Zračno hlajen, 60-stopinjski, SOHC, V-2 agregatPrenovljen sesalni sistem za izjemno učinkovitostKompakten zračni filter za boljši navorPovečane zmogljivosti pri nizkih in srednjih vrtljajihIzpušna cev 2-v-1 se prilagaja obliki agregataZ gumo obložena sklopka, za manjšo utrujenost voznikaPokrovi iz nerjavečega jeklaOkvir z dvojno kletko za lahkotno in okretno vodljivost12-kraka lita platišča, na voljo tudi s sistemom ABS - opcijaValoviti 298mm diski s plavajočimi rotorjiOkrogla retro zadnja LED luč12-litrski ergonomsko oblikovan rezervoar za gorivoKlasična japonska tehnologija v modernem bober stilu3 LETA GARANCIJE

Peter Kavčič

Foto: Primož Jurman, Peter Kavčič, Yamaha

Yamaha XV950 Mood