Vozili smo: Yamaha YZF-R1 - japonski Ducati

4. 4. 2013 | Matevž Hribar
Deli

Če vam je videz zadnje generacije všeč, potem prvo polovico razloga za trditev v naslovu že poznate. Za razkritje druge polovice je treba štirivaljnik zbuditi v življenje in mu prisluhniti.

Iz Avto magazina 06/2013.

besedilo: Matevž Hribar, foto: Bridgestone, Yamaha, Matevž Hribar

Da je 'Erenka' japonski Ducati, sem že pred leti slišal v motorističnih krogih, a se s trditvijo nisem strinjal. Italijan je le italijan – s svojimi svetlimi in muhastimi platmi medalje.

Ampak!

YZF-R1, kot jo vidite pred očmi, ni več v rosnih letih. Ali ima 'big bang' motor ali ne, smo ugibali ob prehodu iz leta 2008 v 2009 – štiri leta torej šteje generacija, ki so jo lani osvežili. Glavna novost je v šestih stopnjah nastavljiv in izklopljiv sistem proti zdrsu zadnje gume pri pospeševanju, ki ga Yamaha imenuje TCS (Traction Control System). Poleg tega so spremenili nastavitve glavne nadzorne enote (ECU), ki ukaze voznikove desnice uskladi z vbrizgom in vžigom goriva.

Yamaha trdi, da je motor postal še odzivnejši v nižjem območju vrtljajev, kar je bila, če me spomin ne vara, že v prvi seriji svetla točka modela R1. Na testiranju v Portimau smo imeli še dodatno srečo, da je bil motocikel opremljen z izpušnim sistemom iz Malega Hudega pri Ivančni Gorici, ki zmanjša na grafu navora precej opazno luknjo v območju med 5.000 in 7.000 vrtljaji ter že tako fenomenalnemu zvoku edinstvenega Yamahinega motorja doda še nekaj žlahtne globine.

Zaradi zamaknjene postavitve glavne gredi je zvok v prostem teku podoben dvovaljniku, v srednjih vrtljajih trivaljniku in šele v zgornjem območju vrtljajev izdavi zvok, ki ga lahko pripišemo štirim v vrsto postavljenim valjem. Način prenosa moči na zadnje kolo skupaj z zvočno spremljavo je pri tej R1 res nekaj posebnega in zato kljub dejstvu, da motocikel ni niti najlažji, niti najmočnejši, niti najsodobnejši stroj v razredu, vreden greha. Odziven, stabilen, nasajen na dobro vzmetenje in opremljen z zavorami, kot se spodobi.

Trditev, da je YZF-R1 zanimiva kombinacija (pa recimo, da italijanskega) značaja in japonske kakovosti, je zelo umestna. A ima Panigale triletno garancijo?

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"