Po daljši poti

Starejši bratje so v fazi odraščanja praviloma večji, kasneje pa mlajši vsaj po velikosti ujamejo starejšega. Enako velja za novi Ducati Multistrada 950S.

Od naših prvih kilometrov z 'Babystrado' v teh dneh mineva dve leti, kar v motorističnem štetju časa pomeni, da je (zgodaj) prišel čas za osvežitev. Bolj kot temeljiti prenovi so se tokrat pri Ducatiju posvetili videzu, opremi in personalizaciji. Tisto, kar je pred dvema letoma že ponujal veliki 1200-kubični model, je danes na voljo tudi pri modelu 950S. No, ne morem zapisati, da je na seznamu serijske in dodatne opreme zares čisto vse kar hiša ponuja, a tako bogato opremljenih 'cross over' motociklov v tem prostorninskem razredu ni veliko.

Pojdimo po vrsti. Z letošnjo osvežitvijo se je Multistrada 950 dimenzijsko (predvsem v širino) praktično izenačil z večjim modelom, dobil pa je tudi na novo ukrojen komplet plastičnih oblog, zaradi katerih ju je na prvi pogled (z izjemo zadnje dvojne nihajke ter izpušnega lonca) pravzaprav težko hitro in enostavno ločiti.

Pri Ducatiju se torej niso veliko ukvarjali s samim motorjem, ciklistiko in mehaniko nasploh, zato se nova Multistrada 950S v primerjavi s predhodnico na cesti in makadamu, vsaj po spominu, obnese praktično enako. Odlično torej za vse, in vrhunsko za tiste, ki svojih pobalinskih časov še nis(m)o povsem preživeli.

Letošnje modelno leto prinaša različico 950S. Dodatna črka S poleg polaktivnega vzmetenja prinaša še dvosmerni quickshifter, tempomat, popolno LED razsvetljavo, ter žarometom, ki v nagibu osvetli notranjost ovinka. Da imajo od črke S vsaj nekaj tudi tisti, ki jim našteti tehnični elementi ne pomenijo prav veliko, pa je standardni LCD zaslon zamenjal modernejši in barvno žiivahnejši TFT, osvetljena pa so tudi stikala na krmilu. Za doplačilo so na voljo tudi kolesa z naperami in komplet potovalnih kovčkov.

Ne bom pretirano ovinkaril. Multistrada 950S je motocikel, za katerega vam priporočam, da ga nikoli ne preizkusite, če si ga ne morete privoščiti. Sicer sploh ni popoln, quickshifter namreč pri res nizkih vrtljajih ni med najbolj uglajenimi, centralni kovček brez ključa v ključavnici ne more biti odklenjen, ogledala pri pospeševanju iz nizkih vrtljajev močno tresejo in tudi poraba glede na dinamiko, h kateri silita ciklistika in motor, ne bo rekordno nizka (med 5 in 6 litrov).

Pa vendar, našteti problemi se razblinijo, ko se Multistrado resno vzame v roke. Takrat je quickshifter odličen, zaradi ključavnice kovčka in drugih malenkosti pa ni vredno izgubljati živcev. Poleg tega Multistrada 950S nudi veliko možnosti za personalizacijo. Nikakor ne zgolj v smislu dodatne opreme, pač pa glede samih nastavitev, ki jih ponuja celoten elektronski paket. Ne samo da sta na voljo dva odlična vozna programa (sport in enduro), ter še dva po mojem mnenju nepotrebna vozna programa (touring in urban), v prav vseh štirih so možne dodatne nastavitve glede odzivanja motorja in aktivnosti varnostnih sistemov ter vzmetenja.

Z dodatki, ki jih prinaša oznaka S, je Multistrada 950 postala resna alternativa večjemu 1260-kubičnemu modelu, če se seveda lahko odrečete 45-'konjski' razliki v moči motorja. Z manjšim, ki je zdaj povsem odrasel, pa prihaja tudi več agilnosti in uglajenosti. Ne trdim, da je edini odličnjak v razredu, a z njim se boste domov vedno odpeljali po daljši poti.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol