Test: Honda CB1000RA

2. 11. 2018 | Primož Jurman
Deli

Slovenci imamo specifičen odnos do kave, poglejte samo, v kaj je prerasla tista znana črtica Ivana Cankarja o skodelici kave. Testna Honda CB1000RA je bila črna kot kava in tako kot Cankar kličem: »Kave, bi. Še, prosim!«

Tudi največja med japonsko četvorko, Honda, je naposled popustila pod težo priljubljenosti kaferejserskega trenda. Lani, na milanskem salonu motociklov EICMA, smo jo prvič uzrli in tisti, ki jim srce pospešeno utripa v ritmu novih retro motociklov, so vili roke, se ozrli nekam proti nebu in grulili: »Vendarle!« Jep, Honda tole novo stvaritev imenuje po tradiciji CB (heh, kako bi drugače, mar ne) in jo uvršča v motoristično kategorijo, bolj nišo, ki so jo inovativno poimenovali Neo Sports Café. Nastopa v več modelnih različicah, CB1000RA in CB1000R+. Plusek ob višji ceni pomeni, da je motocikel odet v črno barvo ter vključuje nekaj dodatnih sladkorjev: sistem za prestavljanje brez sklopke (quickshifter), ogrevane ročice, aluminijasti vizir, pokrov sedeža, sprednji blatnik, zadnji blatnik, zaščito hladilnika z logotipom; skratka črna kava za pospešeni srčni utrip in naval adrenalina.

Šport poseže v klasiko

Če je videz nove Honde spomin in poklon klasiki – to je motocikel prečiščenih in enostavnih linij, brez odvečne plastične navlake in ga zato zlahka postavimo tudi v kategorijo slečenih motociklov – pa je njegov agregat derivat športnosti. Vzet iz suprešportnega modela Fireblade v novi 'cebejki' zmore 16 odstotkov več moči in sune s 145 konji. Navor je skladno z modelno umeščenostjo zrasel za pet odstotkov na srednjem območju delovanja agregata. Ta je v primerjavi z mašino dirkaške sestre tudi varčnejši.

Poleg agregata je seveda v Hondi obilje sodobne elektronike: sistem Throttle By Wire (TBW) omogoča tri načine vožnje (Rain, Standard, Sport) ter osebno nastavljiv program (User) – z nastavitvijo moči (P), motornega zaviranja (EB) in sistema za nadzor zdrsa zadnjega kolesa Honda Selectable Torque Control (HSTC). Ob izbranem programu se na majhnem zaslonu pokaže tudi določena barva. V vožnji je nova Honda odzivno športna, položaj na motociklu sproščen, v rokah nekoliko širši, za malenkost nagnjen naprej, da lahko voznik s koleni dobro zajame posodo za gorivo.

Vožnja kljub odsotnosti vetrne zaščite do zakonske omejitve na avtocesti ni moteča, udarci valov vetra so znosni, motocikel pa ima od tam naprej še obilno zalogo moči in navora. Akrapovičev izpušni sistem, s katerim je bil opremljen testni motocikel, je odličen, morda pa za tak tip motocikel vseeno nekoliko pretih. A norme je treba spoštovati.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol