Legenda "Pariz–Dakar 1981"

1. 2. 2019 | Peter Kavčič
Deli

BMW si je z uspehi na legendarni avanturi, najtežji dirkaški preizkušnji na terenu, prislužil sloves, na katerem gradi uspešno zgodbo, ki ji na kratko rečemo GS še danes.

Seveda današnji BMW R 1250 GS nima veliko skupnega z modelom R 80 G/S razen nekaj ključnih izhodišč, kot sta bokserski dvovaljni motor in pogon zadnjega kolesa prek kardanske gredi. Z uspešno predstavljeno linijo retro klasikov R nineT, ki so jih naredili ob 90. obletnici BMW Motorrada, pa so se z modelom Urban G/S poklonili tistemu enduro motociklu iz osemdesetih, ki je prvič zmagal na reliju Pariz–Dakar daljnega leta 1981 s Hubertom Auriolom za krmilom.

Okrogla luč z nekaj malega vetrnega ščitnika, široko ravno krmilo, velika zaobljena posoda za gorivo prostornine 17 litrov in raven enduro sedež ter nekoliko višja odmaknjenost od tal že na pogled razkrivajo svoje poreklo in sorodstvo, ki ga ne morete zgrešiti. V resnici gre sicer za motocikel, ki je skoraj enak kot BMW-jev R nineT Scrambler, toda podrobnosti in celotna podoba so tisto, zaradi česar je ta dakarska replika vznemirljiva. K temu veliko pripomorejo atraktivne terenske gume z grobim profilom, ki se na makadamu odlično izkažejo, presenetljivo dobro pa držijo tudi na cesti. To je kompromis, ki sem ga na tem motociklu vedno pripravljen podpreti.

Vozne lastnosti torej niso komprimirane, prav nasprotno, odlične so. Vzmetenje je dovolj dobro, da ob zanesljivih in v bistvu za ta razred motociklov zelo dobrih zavorah vozite varno tudi bolj dinamično. Na njem se bosta dobro peljala tudi dva, a moram opozoriti, da takega udobja za sopotnico, kot ga ponuja R 1250, GS vseeno ne premore. Užival sem v ležerni vožnji ob poslušanju globokega basovskega brnenja dvovaljnika ali pa takrat, ko sem odprl plin na ovinkih, in to je tisto glavno sporočilo tega motocikla. Zapelji se brez načrtovanja in samo uživaj v trenutku.

Poseben občutek pa je, ko se s tem motociklom zapelješ po kolovoznih poteh in makadamu. Zlahka bi se z njim odpravil na 5.862 kilometrov dolgo pot iz Ljubljane do Dakarja v Senegalu in tudi del poti na jugu Maroka in v Mavretaniji, ko lahko izbereš vožnjo po peščeni obali Atlantika, bi tak motocikel zlahka premagal. Ah, bolje, da neham sanjariti, ker se morda še res odločim in odpravim na pot. Če se vrnem nazaj k nam v Slovenijo, lahko o njem zapišem tudi to, da je zelo uporaben v prometnih konicah. Ni prevelik, ni previsok, zato se z njim lahko lepo obvozi stoječa pločevina v kolonah.

Sicer sedež z 850 milimetri višine ni pretirano visok in je zato R nineT G/S pisan na kožo vsem, ki imate radi obe nogi trdno na tleh. Zračno/oljno hlajeni bokser z dvema odmičnima gredema v glavi in prostornino 1170 kubičnih centimetrov ima dovolj moči in navora (110 'konjev' in 116 njutonmetrov navora), da je živahen v vsakem trenutku, ko potrebujete, da vas izstreli naprej. Ni pa športnik, ni dirkalnik, to je motocikel za uživanje v tistem prvinskem slogu motociklizma, ko je bilo vse, kar potrebuješ, čelada, usnjena jakna in 'kavbojke'. Seveda so pri BMW-ju poskrbeli, da se lahko v slogu oblečete in opremite motocikel s toliko opreme, da se lahko odpeljete tudi okrog sveta, a vprašanje je, ali res to potrebujete.

Lepotec, ki vas popelje v zlata leta relija Pariz–Dakar, bo vaš za 13.700 evrov, pri porabi goriva pa je presenetljivo skromen, saj je na testu porabil 5,5 litra bencina na 100 kilometrov. Čeprav lahko ob običajni vožnji z enim rezervoarjem odpelješ tudi 300 kilometrov, pa je to za pravi reli Pariz–Dakar vseeno premalo, takrat so z enim točenjem nalili tudi 30 litrov bencina. Ampak to so bili drugi časi.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol