Test: Husqvarna Vitpilen 401

13. 11. 2018 | Peter Kavčič
Deli

Tri leta so potrebovali v KTM-u, da so izdelali serijsko izvedbo Husqvarninega modela Vitpilen, ki je ob svoji predstavitvi v Milanu požel navdušenje zaradi revolucionarnega oblikovanja. Čiste in napredne linije so razlog, zaradi katerega so se za tem motociklom ozirali vsi.

Tehnično je Vitpilen 401 v tesnem sorodstvu s KTM-ovim Dukom 390, a v resnici prinaša povsem novo zgodbo. Zaradi položaja krmila, ki je športno spuščen, je tudi drža pomaknjena precej bolj naprej, kar se na daljši vožnji občuti v nekoliko bolj utrujenih rokah kot na primer pri scramblerju Svartpilen 401. Pa je enovaljnik s 375 kubičnimi centimetri dovolj zmogljiv za športno vožnjo? Oh ja, zmore 43 'konjev' pri 9.000 vrtljajih na minuto, kar ob le 148 kilogramih, če odštejemo gorivo, pomeni izredno živahno in lahkotno vodenje skozi ovinke. Kljub majhnim meram s stabilnostjo v ovinkih nima težav in ponuja dobre občutke ter vliva samozavest.

Za sproščanje adrenalina na karting stezi je to idealen motocikel in oblečen v usnjen dirkaški kombinezon se lahko na varen način nauživaš vožnje po kolenih skozi ovinke. V vožnji preseneti in navduši. Menjalnik deluje odlično, zavore ustavljajo močno kljub le enemu kolutu spredaj, predvsem pa ves čas zelo prijetno brni in se ne upira priganjanju v višje vrtljaje, ker motor pokaže ves potencial.

A še bolje kot na ovinkih se tale Husqvarna počuti v mestu. Z detajli, ki so preprosti, a napredni, lovi poglede mimoidočih, in če jo postavim ob bok maksi skuterjem, odpira nove možnosti. Esteti, ki občudujejo detajle in se navdušujejo nad motociklizmom, a nimajo izkušenj ali potrebe po močnejših in večjih motociklih in predvsem, ki jim ni vseeno, kaj vozijo, bodo za ta videz pripravljeni tudi odšteti kak evro več. V Husqvarni Vitpilen 401 bodo dobili dobrega spremljevalca, ki se upira ceneni izdelavi in varčevanjem na vsakem koraku.

Z dvema potnikoma udobja ni ravno na pretek, prav tako pa se dodatna obremenitev na dolgem športnem sedežu pozna tudi pri zmogljivostih. Ampak ali za kofetkanje in hitro premikanje po mestu sploh potrebujemo več moči? V bistvu ne, sicer pa je ta moč, ki jo enovaljnik iztisne, že zelo primerljiva temu, kar so nekoč zmogli veliki 600-kubični enovaljniki japonske izdelave.

Le da so danes motocikli, kot je ta Husqvarna, lažji, okretnejši, z boljšimi zavorami in ABS-om, ki dela dobro, ter ne tresejo in ponujajo odličen vstop v svet motociklizma z veliko mero stila in varnosti.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol