Ponuja več, kot bi pričakovali na prvi pogled

10. 11. 2020 | Matjaž Tomažič
Deli

V letošnji motoristični sezoni so naša druženja s skuterji precej pogosta. Na podaljšan test pa smo tokrat povabili temeljito prenovljenega Medleyja.

Relativno bogata bera letošnjih novosti je člane moto oddelka naše revije dobro okupirala, zato praktičnega 'dolgoprogaša' predstavljamo šele zdaj, čeprav je z nami že od pozne pomladi. Tokrat bom za pokušino napisal nekaj več o tem, kaj je Medleyju prinesla letošnja prenova, v nadaljevanjih tega podaljšanega testa pa bodo, kot je to običajno, sledile izkušnje vseh naših testnikov.

Piaggio Medley se je na trgu pojavil leta 2016, takrat kot premijska ponudba Piaggievih 'high wheelerjev' v razredu 125- do 150-kubičnih centimetrov. Če je bil kot debitant v družini Piaggievih skuterjev svojevrsten 'outsider', je danes več kot očitno, da se nova generacija močno zgleduje po svojem večjem bratu – Beverlyju. V prvi vrsti to razkrivajo njegova bočna silhueta, velika kolesa in zadek, vseeno pa menim, da je pomembnejše kot videz dejstvo, da Medley svojemu premijskemu bratu sledi tudi v sfere, ki so očem nevidne. Torej k tehniki in kakovostnim podrobnostim.

Medley je bil deležen tako tehnične prenove kot tudi temeljite oblikovalske. Poleg nekaterih za znamko tipičnih podrobnosti (kravata, pokončen položaj sedenja, integrirani smerokazi ...) smo opazili tudi popolnoma nov digitalni osrednji prikazovalnik podatkov. V različici S je ta kombiniran tudi z možnostjo povezljivosti s telefonom, že serijsko pa so na voljo praktično vsi potrebni ključni podatki. Med pomembne izboljšave uvrščam tudi rekordno velik prtljažni prostor pod sedežem, ta namreč varno pospravi kar dve integralni čeladi.

Testnega Medleyja poganja 155-kubični I-Get motor, a tokrat je govora o njegovi najnovejši evoluciji. Motor v osnovi izhaja iz praktično identičnega, vendar manjšega 125-kubičnega enovaljnika. Ne le da je varčen stroj odslej hlajen s tekočino, prinaša tudi cel kup popolnoma novih sestavnih delov. Nova in bolj pretočna je glava motorja (ventili), novi so še odmična gred, bat, injektorji, izpušni sistem in zračna komora. V primerjavi s predhodnikom je moč narasla za 10 odstotkov, posledično pa je Medley s 16,5 'konja' najmočnejši v skupini svojih neposrednih tekmecev.

Glede ciklistike novi Medley ohranja podobne lastnosti kot predhodnik. Torej je lahkoten, vodljiv in okreten, vendar je komunikacije z voznikom še vedno za odtenek premalo. Absolutno pa se v vožnji izkaže motor. Njegova živahnost je po mojih občutkih in spominih v tem razredu rekordna, a bolj kot največja hitrost (120 km/h) sta me navdušili njegova iskrost in odzivnost. Ne pretiravam, če zapišem, da so občutki, ki jih ponuja motor, bolj podobni razredu 250- kot 125-kubičnih centimetrov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol