Akrapovič predstavil povsem nov, revolucionaren izpušni sistem

1. 10. 2014
Deli

Igor Akrapovič je svojo vizijo prenesel v realnost in danes javnosti pokazal delček prihodnosti: Tole so pri Akrapoviču povedali o novem revolucionarnem dušilcu...

Nova šesterokotna oblika dušilca izboljša pretok plinov in izstopa s svojimi drznimi, agresivnimi linijami. To daje novemu modelu dinamično športno razsežnost, ki je dodatno poudarjena s trapezoidnim izhodom.

Nova oblika je nadgradnja šesterokotnega izpušnega sistema, ki je v svetu motociklističnega oblikovanja povzročil revolucijo leta 2005. Leta 2013 sta Igor Akrapovič in izvršni direktor podjetja Uroš Rosa objavila razpis za nove modele izpušnih sistemov. Podjetje je prejelo številne predloge in nekateri so bili zares dobri, vendar pa noben ni bil popoln ali optimalen. Zato se je podjetje odločilo, da bo vse zavrnilo. Idejo, ki je bila na koncu izbrana, je prispeval Igor Akrapovič sam. »Želeli smo oblikovati izpuh, ki bi bil v celoti boljši (in ne bi imel samo boljše zunanje podobe), hkrati pa bi obdržal vse pozitivne lastnosti starega izpuha. Poudariti moram, da je treba pri oblikovanju dušilca upoštevati prostornino, oddaljenost od tal, zmogljivost in zvok, saj so to izredno pomembni dejavniki. Želel sem ustvariti nekaj popolnoma edinstvenega, kar ne sledi značilnim oblikovalskim pristopom nobenega proizvajalca motociklov, s katerim sodelujemo. Tisti, ki so nov dušilec že imeli priložnost videti in držati v rokah, ga opisujejo kot nekaj nezemeljskega ali nekaj, kar bi lahko prihajalo iz kakega znanstvenofantastičnega filma. V resnici pa gre za vizijo sedanjosti v kombinaciji z visoko tehnologijo,« je pojasnil Igor Akrapovič.

Končno obliko, ki ustreza izvirni ideji, a se od nje razlikuje v določenih podrobnostih, so v popolni tajnosti razvili s pomočjo dveh inženirjev. Po testiranjih pretoka plinov, na podlagi česar so dobili idealno obliko, so prve prototipe razvili avgusta 2014. Nove izpuhe pa pred začetkom proizvodnje čaka še podrobno in zahtevno testiranje.

»Nova oblika močno izboljša pretok izpušnih plinov. Opravili smo veliko računalniških simulacij in različne modele testirali na motociklih na testirni mizi. Jasno je, da nova oblika ob istem premeru cevi omogoča boljši pretok plinov. Prepričan sem, da bo nov model povečal tudi moč motorja,« je še dodal Igor Akrapovič.

PeK

Foto: Akrapovič

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol